اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اقشار مختلف مردم

چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج آقا علی صافی گلپایگانی(ره) برگزار شد

با حضور اقشار مختلف مردم چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج آقا علی صافی گلپایگانی(ره) در گلزار شهدای قاضی زاهد گلپایگان برگزار شد.

چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج آقا علی صافی گلپایگانی(ره) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، آیت‌الله رضا استادی‌ شامگاه پنجشنبه در چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج آقا علی صافی گلپایگانی(ره) در مسجد قاضی زاهدی بیان کرد: آیت‌الله حاج آقا علی صافی گلپایگانی(ره) خدمات ارزنده دینی و اسلامی، تألیفات متعدد و موضع‌گیری‌های حساسی در دفاع از دین داشتند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور به غیرت دینی مرجع بزرگوار عالم تشیع اشاره کرد و گفت: ایشان همواره دغدغه دین و دیانت احکام خدا را داشتند.

استادی با بیان اینکه بزرگانی مانند آیت‌الله العظمی صافی به دنبال اصلاح و احیای مکتب اهل‌بیت هستند، تصریح کرد: این بزرگان به دنبال ترویج و نشر و گسترش مکتب اسلام در جامعه دینی هستند.

وی تواضع، حق‌گویی، مبارزه با ظلم و ستم و تدین و دین‌داری را از جمله ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: زندگی این بزرگوار باید الگو و سرمشق همه مردم  قرار گیرد.

وی در ادامه به سایر خصوصیت‌های اخلاقی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) پرداخت و گفت: کارها و رفتار این بزرگوار بر مبنای اخلاص و برای رضای خدا بود.

استادی با اشاره به پیشینه مذهبی و دینی گلپایگان بیان کرد: مراجع و علمای بزرگی از این خطه برخاسته‌اند و منشأ خیر و برکت جهان اسلام هستند و تقید و دیانت مردم این شهر مدیون این بزرگواران است.

وی ادامه داد: بنا بر حدیث حضرت رسول اکرم(ص) «عالم خوب عالمی است که دنیا را بر دین ترجیح ندهد» و زندگی و ساده‌زیستی و ارتباط صمیمانه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) با دیگران بیانگر همین حدیث نبوی است.

به گزارش فارس، حضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج آقا علی صافی (قدس سره) مهرماه سال 1291ه.ش. در بیت علم و تقوا و معنویت پا به عرصه گیتی نهادند .

والد بزرگوارشان عالم ربانی مرحوم آیت‌الله العظمی آخوند ملأ محمدجواد صافی(ره) از علمای به نام شیعه و از شاگردان برجسته آیات عظام: جهانگیرخان قشقایی،سید محمد در چه‌ای،آقا نورالله اصفهانی ، میرزا محمد هاشم چهارسوقی و..... بودند. مرحوم آیت‌الله ملا محمدجواد صافی در سال 1310 ق. که بیش از 23 سال از عمر شریفش نمی‌گذشت پس از نگارش رساله‌هایی در مسائل مشکل فقهی به دریافت اجازه اجتهاد از استادش آیت‌الله حاج آقا نورالله اصفهانی نائل آمد که این اجازه موجود است.مرحوم آیت‌الله آخوند ملا محمدجواد گلپایگانی از مبارزین با ظلم و ستم بودند و از صراحت لهجه مثال زدنی برخوردار بودند که این صفت در فرزند ارشدشان به ارث گذاشته شده بود مرحوم آیت‌الله محمدجواد صافی گلپایگانی صاحب آثار عدیده به نظم و نثر فارسی و عربی می‌باشند.

سرانجام ایشان در شب 25رجب المرجب 1378در شب شهادت جانگدازامام کاظم (علیه السّلام) در زادگاه خود به سوی آسمان‌ها پرکشید و در ملأ اعلی در زمره‌ی رجبیون مأوا گزید و پیکر ایشان پس از تشییع گسترده در حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها دفن شد.

در آیین چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت‌الله اعظمی حاج آقا علی صافی جمع کثیری از طلاب حوزه‌های علوم دینی، مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند همچنین امروز که همزمان با نخستین روز هفته بسیج غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای شهرستان گلپایگان صورت گرفت.

انتهای پیام/ 63014/ج40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول