اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

کارآفرینی بزرگترین جهاد اقتصادی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های اشتغال همراه با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امروز بزرگترین حرکت جهادی در تحقق حماسه اقتصادی است.

کارآفرینی بزرگترین جهاد اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در بازدید از کارگاه‌های تولیدی کارآفرینی برتر در کوثر، اظهار داشت: ما اگر امروز با مشکل بیکاری جوانان و برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی روبه‌رو هستیم، به دلیل بی‌اعتنایی در گذشته به حوزه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بوده که نتوانستیم خروجی تربیت نیروی انسانی را به شکل مهارتی و فنی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: برای گذر از این مرحله باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی فراگیر شده و مسیر اشتغال از این منبع عظیم عبور کند تا بتوانیم هم پایداری اشتغال و هم بهره‌وری بالا را شاهد و ناظر باشیم.

صفری، فعالیت ده‌ها آموزشکده فنی و حرفه‌ای خصوصی و غیردولتی را با هدف ارتقای توان مهارتی جوانان و نوجوانان این مرز و بوم یادآور شد و خاطر نشان کرد: در کنار این مجموعه‌ها ما در قالب کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی سعی داریم برای مخاطبان خود فضای کسب و کار پررونق را فراهم کنیم.

این مسئول با تأکید به اینکه جوانان شایسته ایران اسلامی در هر زمینه‌ای که به خودباوری رسیدند، حماسه آفریدند، اضافه کرد: جعفرزاده که از مربیان مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای کوثر است با خودباوری و همت بلند اقدام به تولید و کارآفرینی به اتفاق دو برادرش کرده و زمینه اشتغال سه نفر را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های عظیم اشتغال و کارآفرینی توجه به بخش کشاورزی و مهارت‌های لازم در تولید محصولات متنوع با تکیه بر فناوری‌های جدید است که امید می‌رود در این ارتباط حرکت‌ها مثبت و سازنده ادامه پیدا کند.

جعفرزاده، کارآفرین برتر اقدام به تولید قارچ دکمه‌ای، ساخت ادوات کشاورزی و پرورش و تولید زنبور عسل در این روستا پرداخته و زمینه اشتغال تعدادی بیکار و درآمدزایی خانواده‌ها را فراهم کرده است.

این کارآفرین از مسئولان شهرستان کوثر خواست تا با ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم زمینه توسعه کسب و کار بیشتر را فراهم آورند.  

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول