اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار سردار نقدی

آیت‌الله سبحانی: کاهش رشد جمعیت زنگ خطری جدی است

یکی از مراجع تقلید به کاهش رشد جمعیت در کشور اشاره کرد و افزود: این امر زنگ خطری جدی محسوب می‌شود زیرا در حال حاضر به ازای مرگ دو نفر تنها 1.7 نفر به جمعیت افزوده می‌شوند.

آیت‌الله سبحانی: کاهش رشد جمعیت زنگ خطری جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در دیدار با سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین بسیجیان را نیروهای زبده و خالص دانست و اظهار داشت: موتور محرک انسان ایمان است و در عین حال علم نیز چراغی است که راه را روشن می‌کند بنابراین بسیجیان باید از هر دو ابزار استفاده کنند.

وی افزود: به جای اینکه وزارت امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود می‌توان از بسیجیان برای این کار استفاده کرد زیرا آنها افرادی کارآزموده هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه علوم انسانی غربی مشکلات فراوانی برای کشور ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که این علوم اصلاح نشده و اسلامی نباشند به خروجی‌های این علوم نمی‌توان اعتماد کرد.

وی ادامه داد: می‌توان در زمینه اسلامی‌سازی علوم انسانی از بسیجیان کمک گرفت و ظرفیت‌های دولتی را هم مورد استفاده قرار داد.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه فکر و اندیشه جوانان در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد، عنوان داشت: دشمنان به وسیله یک سری راهکارها بی‌دینی را وارد کشور کردند و امروز باید با استفاده از همان روش‌ها دین‌مداری را تقویت کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه به کاهش رشد جمعیت در کشور اشاره کرد و افزود: این امر زنگ خطری جدی محسوب می‌شود زیرا در حال حاضر به ازای مرگ دو نفر تنها 1.7 نفر به جمعیت افزوده می‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر جمعیت زیاد باشد نوابغ و نخبگان بیشتری را می‌توان پرورش داد؛ دشمنان سعی کردند تهدید جمعیت را در مناطق شیعه‌نشین ترویج کنند در حالیکه اکنون جمعیت رو به پیری رفته است.

آیت‌الله سبحانی شیرینی زندگی را در کثرت اولاد دانست و عنوان داشت: اگر جمعیت جوان کشور افزایش یابد همان جوانان امکانات بیشتری را هم تولید خواهند کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به نظرات دانشمندی فرانسوی در مورد کافی بودن امکانات ایران برای زندگی 150 میلیون نفر در 50 سال قبل گفت: این سخن در شرایطی گفته شد که در 50 سال پیش امکانات ایران بسیار محدودتر بود.

انتهای پیام/78004/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول