اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تحلیل هاآرتص درباره تقسیم نقش «پلیس خوب-پلیس بد» در هیئت ایرانی

روزنامه هاآرتص در مطلبی مدعی شد در روز دوم مذاکرات ژنو 3، تقسیم کاری میان وزیر خارجه ایران و معاون او صورت گرفته و محمد جواد ظریف نقش «پلیس خوب» را برعهده دارد و سید عباس عراقچی نقش «پلیس بد» را ایفا می‌کند.

تحلیل هاآرتص درباره تقسیم نقش «پلیس خوب-پلیس بد» در هیئت ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه هاآرتص در مطلبی به تحلیل فضای حاکم در روز دوم مذاکرات ژنو 3 پرداخت و نوشت: دومین روز مذاکرات هسته‌ای در حالی روز پنج‌شنبه آغاز شد که طرف ایرانی موضع شدیدتری نسبت به قبل اتخاذ کرده است.

این روزنامه اسرائیلی افزود: یک تقسیم نقش آشکاری در داخل هیئت ایرانی وجود دارد. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران مسئول به نمایش گذاشتن چهره دوستانه حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران و نیز مامور پایان دادن به انزوای بین‌المللی ایران است. اما سید عباس عراقچی، معاون او و یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد ایرانی، نقش «پلیس بد» را برعهده دارد که ارزیابی‌های بدبینانه‌ای ارائه می‌کند و بر نکات اصلی مناقشه با غرب پافشاری می‌کند و تاکید دارد.

به نوشته این روزنامه، صبح پنج‌شنبه هنگام صبحانه کاری ظریف با سران سازمان‌های بین‌المللی در ژنو، عراقچی در کنفرانس خبری برای خبرنگاران ایرانی که در آن به روی خبرنگاران خارجی بسته بود، گفت، فضا کاملا حساس است.

وی سپس آنچه روز چهارشنبه درباره «از بین رفتن اعتماد» میان طرف‌ها به دنبال دور قبلی مذاکرات را بیان کرده بود، تکرار و تاکید کرد: تا زمانی که اعتماد بازسازی نشود، نمی‌تواند وارد مذاکرات جدی شد اما این به معنای توقف مذاکرات نیست.

او حتی درخواست ایران برای ادامه غنی‌سازی اورانیوم را خط قرمز ایران عنوان کرد و گفت: مرحله اول مذاکرات درباره کاهش تحریم‌های بین‌المللی علیه سیستم بانکی و تجارت نفت ایران خواهد بود.

هاآرتص نوشت: لحن سخنان عراقچی همچنین در تضاد با فضای مثبتی بود که مذاکره‌کنندگان آمریکایی و اروپایی می‌کوشیدند هنگام شروع مذاکرات در روز چهارشنبه ایجاد کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول