اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

سفیر آمریکا در تل‌آویو: گزینه نظامی علیه ایران همچنان بر روی میز قرار دارد

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی همزمان با برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو مدعی شد، گزینه نظامی همچنان روی میز قرار دارد.

سفیر آمریکا در تل‌آویو: گزینه نظامی علیه ایران همچنان بر روی میز قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «تایمز اسرائیل»، دان شاپیرو چهارشنبه مدعی شد، واشنگتن فشار بر ایران را حفظ می‌کند تا جمهوری اسلامی ایران را از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای دور نگه دارد. به علاوه، همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی نیز همچنان بر روی میز قرار دارد.

وی افزود: هدف آمریکا واضح است؛ جلوگیری از پیشرفت برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران. هر چند واشنگتن مسیر دیپلماسی و تحریم را ترجیح می‌دهد اما برای رسیدن به هدف خود از هر ابزار لازم و ضروری استفاده می‌کند. هدف ما نیز روشن است؛ جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای از طریق دیپلماسی و تحریم، در صورت امکان و سایر گزینه‌ها از جمله حمله نظامی، در صورت لزوم است.

شاپیرو نیز بر سخنان جان کری تاکید کرد که گفته بود، توافق نکردن بهتر از توافق بد است و افزود: ما به توافق بد نخواهیم رسید.

بر اساس این گزارش، زیپی لیونی، وزیر دادگستری اسرائیل نیز درباره توافقنامه احتمالی با ایران، توافقنامه موقت را مشکل ساز خواند با این حال، گفت، به‌رغم اختلافات میان آمریکا و اسرائیل بر سر مسئله ایران روابط میان تل‌آویو و واشنگتن برای آینده اسرائیل حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول