اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کنگره بین‌المللی ابن‌شهرآشوب خبر داد

ارسال مقاله از 20 کشور جهان به کنگره ابن‌شهر‌آشوب ساروی

رئیس کنگره بین‌المللی ابن‌شهرآشوب ساروی مازندرانی گفت: اساتید 20 کشور جهان به کنگره ابن‌شهر‌آشوب ساروی مازندرانی مقاله ارسال کردند.

ارسال مقاله از 20 کشور جهان به کنگره ابن‌شهر‌آشوب ساروی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی صبح امروز در دومین روز کنگره ابن‌شهر‌آشوب ساروی که با حضور وزیر ارشاد در حال برگزاری است اظهار داشت: مصائب سالار شهیدان بخشی از کتاب المناقب است.

وی تصریح کرد: ابن‌شهرآشوب در کتاب خویش درباره سالار شهیدان بیان داشت که امام حسین(ع) سالار شهیدان آخرین حلقه‌آل‌الله بود که با وضع بسیار فجیع و زننده‌ای توسط یزیدیان شهید شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: شهادت به این وضع که یزیدیان در حق امام حسین(ع) روا داشتند در تاریخ سراغ نداریم.

وی تاکید کرد: شهادت امام حسین(ع) مصیبتی است که گذشت زمان آن را مشتعل‌تر می‌کند.

طبرسی با اشاره به فاصله 30 کیلومتری محل برگزاری کنگره با شهرستان ساری خاطرنشان کرد: هوای بارانی و فاصله با شهر ساری نیز نتوانست مانع از حضور مردم  و مشتاقان به ابن‌شهرآشوب در این کنگره شود و استقبال بسیاری خوبی از برگزاری این کنگره در ساری شد.

وی با اشاره به حضور دانشگاهیان در این کنگره بیان داشت: با حضور دانشگاهیان و عامه مردم کنگره‌ای در خور شان برای ابن شهرآشوب در زادگاهش برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به برخی مشکلات مالی که در برگزاری کنگره به وجود آمد بیان داشت: مشکلات مالی کنگره را به وزیر ارشاد اطلاع دادیم.

وی ادامه داد: به وزیر ارشاد اعلام کردیم که وضع مالی ما برای کنگره مناسب نیست و وزیر ارشاد نیز همین گلایه را به ما برگرداند.

طبرسی با بیان اینکه همه مراجع به عظمت و بزرگی این کنگره و آنچه که باید درباره این عالم بزرگ مطرح کنند در قالب پیام مطرح کردند گفت: مراجع با سخنان خود در حق این عالم قدرشناسی کردند.

انتهای پیام/86007/ج40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول