اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون مازندران مطرح کرد

‌دولت به داد کارخانجات نساجی و نکا‌چوب مازندران‌ برسد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه کارخانجات نساجی و نکا‌چوب مازندران با مشکلات بسیاری مواجه‌اند، گفت:‌ ‌دولت و مجلس به کمک این کارخانه‌ها بیایند.

‌دولت به داد کارخانجات نساجی و نکا‌چوب مازندران‌ برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی بابایی‌کارنامی صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار در قائمشهر وجود مشکلات فی‌مابین کارگر و کارفرما را عبرت نگرفتن از تاریخ دانست و تاکید کرد: فرهنگ عاشورا باید در زندگی ما نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان نظام خواهان پویایی کشور و رفع مشکلات جامعه کارگری هستند بیان داشت: ایران از لحاظ مدیریتی کشور تازه به دوران رسیده‌ای است و بسیاری از مشکلات کارگری همچنان حل و فصل نشده باقی مانده است اما دشمنان بسیاری نیز در کمین این کشور هستند.

بابایی‌کارنامی افزود: انقلاب، فضای کشور را به گونه‌ای فراهم کرد که تمام اقشار جامعه می‌توانند با سعی و تلاش و تدبیر به بالاترین مراتب سیاسی و اقتصادی دست یابند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در مازندران از درصد بالایی برخوردار است اذعان داشت: مشکلات کارخانجات نساجی و نکا چوب مازندران، واردات بی‌رویه، سرمایه در گردش بروکراسی‌های سخت اداری همگی مشکلات بسیاری را در مازندران ایجاد کرده است که برطرف کردن و برنامه‌ریزی برای این مشکلات برخی بر عهده دولت و مجلس و برخی بر عهده خود کارگران است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: دولت باید با منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها امنیت شغلی کارگران را در چرخه تولید مدیریت می‌کرد تا امروز شاهد شکوفایی و نشاط در کارگران بودیم.

وی با تاکید بر اینکه کارگران می‌توانند بهترین مشاوران دولت باشند به بحث باسوادی و نخبه‌گری کارگران امروز اشاره کرد و افزود: امروز گره کار جامعه کارگری باسواد اصلاح قانون کار نیست هرچند به اصلاح معتقدم ولی کارگران باید با سوژه‌های جدید کارشناسانه به دولت ایده دهند و با مشارکت افرادی از این قشر که دغدغه رفاه کارگران را در سر دارند دولت را پای کار بکشانند.

بابایی تاکید کرد: ایجاد قانون کسب و کار، فضای اقتصادی و امنیت شغلی اولویت‌های نخست جامعه کارگری قبل از اصلاح قانون کار است و اینکه امروز تامین اجتماعی باید به دست کارگران مدیریت شود تا بتوان با اجرایی کردن قوانین مذکور به اصلاح قانون کار اندیشید.

انتهای پیام/86008/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول