اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

تروریسم همان جاهلیت مدرن است / قوانین کار بر اساس اعتماد متقابل کارگران و کارفرمایان باشد

یکی از مراجع تقلید گفت: کار تروریست‌ها در حقیقت جاهلیت مدرن است که بازگشته و به ظاهر خود را آرام نشان می‌دهند ولی در باطن بسیار خشن و ناآرام هستند.

تروریسم همان جاهلیت مدرن است / قوانین کار بر اساس اعتماد متقابل کارگران و کارفرمایان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امشب در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران این وزارتخانه با تسلیت فاجعه تروریستی در سفارت ایران در لبنان اظهار کرد: تروریست‌ها بدون هیچ منطقی مردان، زنان و کودکان بیگانه را به قتل می‌رسانند و افراد زیادی را داغدار می‌کنند.

وی افزود: کار تروریست‌ها در حقیقت جاهلیت مدرن است که بازگشته و به ظاهر خود را آرام نشان می‌دهند ولی در باطن بسیار خشن و ناآرام هستند؛ آنچه دیروز در لبنان رخ داد هر انسان آزاده‌ای را متاثر کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بلای تروریسم در سال‌های اخیر گریبان‌گیر جهان شده است، گفت: ریشه‌های تروریسم هم مشخص است؛ از خداوند می‌خواهیم به بشریت رحم کند و عامل تروریسم را بخشکاند.

وی در ادامه با اشاره به تاکید قرآن بر ایمان و عمل صالح عنوان داشت: در هر آیه که ایمان به خدا آمده عمل صالح نیز آورده شده است؛ باید دانست عمل صالح تنها به نماز و روزه اطلاق نمی‌شود و هر کاری که در راستای صلاح جامعه و بر اساس موازین شرعی صورت گیرد عمل صالح است.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه همه کارگران که کارشان به نفع جامعه است مورد احترام بوده و عمل صالح انجام می‌دهند، تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های وابسته قوانینی تنظیم کنند که روابط میان کارفرمایان و کارگران به روابط میان اعضای یک خانواده شبیه باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: کارگران و کارفرمایان نباید رقیب هم باشند؛ حقوق هر یک باید محترم شمرده شده و به خوبی رعایت شود.

وی گفت: ممکن است کارگران به کارفرمایان یا بالعکس اعتماد نداشته باشند بنابراین قوانین و ضوابط میان این دو قشر باید در راستای کاهش بی‌اعتمادی و بهبود مسائل باشد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به سال‌ها کار و تلاش کارگران و سهم آنها در تولیدات کشور خاطرنشان کرد: نباید انتظار داشت یک کارگر 30 سال کار کند و پس از آن دستش خالی باشد.

این مرجع تقلید خواستار حضور علما و روحانیون در جوامع کارگری و کارفرمایی شد و گفت: این امر سبب می‌شود آنها به کار فرهنگی بپردازند و از درون مشکلات را حل کنند.

انتهای پیام/78004/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول