اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دیواندره:

پرداخت زکات در ‌توسعه دیواندره نقش انکارناپذیری دارد

فرماندار دیواندره با تاکید بر نهادینه‌کردن پرداخت زکات در جامعه گفت: پرداخت زکات در کمک به توسعه شهرستان نقش انکارناپذیری دارد و این روند باید استمرار داشته باشد.

پرداخت زکات در ‌توسعه دیواندره نقش انکارناپذیری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دیواندره، سعدی نقشبندی عصر امروز در جلسه ستاد احیای زکات شهرستان دیواندره اظهار کرد: احیای فریضه پرداخت زکات از جمله حرکت‌های بسیار خوبی است که بعد از پیروزی انقلاب به ویژه در طول چند سال اخیر شاهد شتاب آن در سطح جامعه هستیم.

وی تصریح کرد: مدیریت وجوه جمع‌آوری شده زکات و اطلاع‌رسانی در زمینه هزینه‌کرد شرعی این وجوه، تأثیر بسزایی در جلب اعتماد مردم و ترغیب مردم به اجرای این فریضه دینی دارد.

فرماندار دیواندره اذعان داشت: خدمات کمیته امداد کردستان در بحث جمع‌آوری و کمک به توسعه پروژه‌های عمرانی را قابل تقدیر خواند و خواستار استمرار اقدامات آنان در این راستا شد.

وی در ادامه به جایگاه امروز ایران اسلامی و اقدامات انجام شده در زمینه توسعه و آبادانی اشاره کرد و گفت: اقتدار و عظمت امروز ایران در عرصه‌های جهانی به برکت خون پاک شهدا و رهبری‌های امام(ره) و جانشین برحق ایشان بوده است.

وی افزود: با وجود توطئه‌های دشمنان انقلاب در طول این سال‌ها در بسیاری از عرصه‌ها به خودکفایی و شکوفایی رسیده‌ایم.

وی رفع محرومیت از شهرها و روستاها را از دیگر برکات انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: اقدامات قابل‌ توجهی در این راستا در دیواندره انجام شده است که هرچند کافی نیست اما تمام توان خود را برای رفع مشکلات به کار بسته است.

وی افزود: تمام تلاش و توان ما رفع مشکلات مردم و ایجاد بسترهای لازم برای توسعه و آبادانی در تمام عرصه‌هاست.

وی گفت: اگر استان کردستان و شهرستان دیواندره همپای سایر استان‌های دیگر توسعه نیافته است به دلیل حضور گروهک‌های معاند زمان توسعه از این استان گرفته شد و اکنون با عقب‌ماندگی‌هایی مواجه است.

به گفته نقشبندی، در صورتی که علاوه بر اختصاص اعتبارات عمرانی سالیانه، مباحث جمع‌آوری زکات نیز مورد توجه قرار گیرد می‌توان مقدار قابل‌ توجهی از این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.

فرماندار دیواندره استفاده از ماهواره و دیدن سریال‌های ضد ارزش‌های دین اسلام را عامل کم‌رنگ‌ شدن برخی از وجوبات دین دانست که با نهادینه کردن ارزش‌های دین اسلام می‌توان با این موضوع مقابله کرد.

انتهای پیام/79002‌/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول