اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد دماوند خبر داد

توزیع 20 تن سیب زکات در دماوند و مناطق محروم تهران

مدیر کمیته امداد شهرستان دماوند گفت: در سه ماهه اخیر، 20 تن سیب به عنوان زکات جمع‌آوری شد که پنج تن از این مقدار بین مددجویان شهرستان دماوند و 15 تن دیگر در مناطق محروم تهران توزیع شد.

توزیع 20 تن سیب زکات در دماوند و مناطق محروم تهران

وحید زمان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این توزیع در مناطق 15 ،17، ‌18، 19، قلعه‌ حسن‌خان و شهرستان‌های بهارستان و ملارد بین خانواده‌های نیازمند انجام شده است.

وی در بیان دلیل توزیع این مقدار سیب در مناطق تهران ادامه داد: پس از توزیع پنج تن سیب در بین مددجویان شهرستان دماوند به دلیل ماندگار نبودن سیب و اینکه خانواده‌های نیازمند مناطق محروم تهران حتی در برخی موارد رنگ این میوه را در خانه‌ خود نمی‌بینند و در کنار آن با توجه به وفور این نعمت در شهرستان،‌ این حرکت به نام کمیته ‌امداد شهرستان دماوند انجام شد.

زمان همچنین از دریافت بیش از 250 کیلوگرم عسل درجه یک به عنوان زکات در دماوند خبر داد و افزود: عسل دریافتی نیز بین مددجویان شهرستان دماوند و شهرها و روستاهای اطراف توزیع شد.

وی در ادامه به دریافت 100 کیلوگرم خرما از یکی از واردکنندگان خرما به عنوان زکات و توزیع آن در سطح شهرستان اشاره و اظهار کرد: بسیاری از مردم درباره زکات و چگونگی، مقدار و مصادیق آن اطلاع کافی ندارند.

مدیر کمیته امداد شهرستان دماوند ادامه داد: خوب است که در شب‌های محرم در سخنرانی‌ها به این موارد اشاره شود و اهمیت و جایگاه زکات که همیشه در قرآن کریم بعد از نماز به آن تأکید شده‌ است، توجیه شود.

زمان در ادامه با اشاره به دریافت بیش از 10 رأس گوسفند بابت زکات و توزیع آن در شهرستان در سه ماهه اخیر تصریح کرد: جمع ارزش ریالی زکات دریافتی در این سه ماهه، بالغ بر 400 میلیون ریال است.

زنده‌یاد عسگراولادی انسانی متواضع و فروتن بود

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کار کردن در زیرمجموعه زنده‎یاد حبیب‌الله عسگراولادی در کمیته امداد اشاره کرد و افزود: وی در کنار ویژگی‌های بارز سیاسی، اجتماعی، علمی، مذهبی و قرآنی که در این چند روز زیاد هم به آن‎ها پرداخته شده است،‌ انسانی بسیار متواضع و فروتن بود.

زمان اضافه کرد: ایشان با وجود قرار داشتن در بالاترین جایگاه در سازمان کمیته امداد امام خمینی، با کارمندان دون‎پایه و رده پایین، در کمال احترام و فروتنی برخورد می‌کرد.

وی با ذکر خاطره‌ای بر این گفته خود صحه گذاشت و گفت: بنده که زمانی به عنوان کارمند معمولی در کمیته امداد امام خمینی مشغول به کار بودم، به دلیل رشته تحصیلی و تجربه کاری، تا حدودی با اصول اولیه پزشکی آشنایی داشتم و با توجه به اینکه زنده‎یاد عسگراولادی به دلیل مشکلات قلبی و مزاجی و کهولت سن، بعضی مواقع حالشان بد می‌شد، تا رسیدن عوامل اورژانس از من می‌خواستند که ایشان را معاینه کرده و فشار و نبضشان را بگیرم؛ در یکی از این موارد که حالشان هم خیلی بد شده و روی مبل راحتی دراز کشیده بودند، با ورود من نیم‎خیز از جا برخاستند و با آن حالی که داشتند و رنگ به چهره هم نداشتند؛ از من که یک کارمند معمولی بودم، عذرخواهی کردند که مقابلم بدون لباس رسمی دراز کشیده‌اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان دماوند این برخورد زنده‌یاد عسگراولادی را با وجود جایگاه بالایش از همه جوانب،‌ به دلیل مناعت‌ طبع و بزرگی روح وی خواند و بیان کرد:‌ خلوص و کار کردن تنها برای خدا نیز از خصوصیات بارزشان بود.

زمان ادامه داد: در ساعات کار اداری خود که اغلب تا 11 شب طول می‌کشید، از نپذیرفتن مراجع به دفترش توسط اطرافیان جلوگیری می‌کرد و همیشه سعی می‌کرد خودش گره کار مردم را باز کند و حتی اگر شده مدتی طولانی پای صحبتشان می‌نشست تا بتواند مشکل‎شان را حل کند.

وی همچنین به زندگی ساده و به دور از تجملات آن زنده‌یاد اشاره و بیان کرد: تنها درآمدشان حقوقی بود که از کمیته امداد دریافت می‌کردند و در کمال سادگی در خانه‌ای که از همان ابتدا در خیابان ایران داشتند، زندگی می‌کردند.

انتهای پیام/2568/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول