اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور:

افزایش تولیدات گوشتی با استفاده از فناوری زیستی امکان‌پذیر است

استاد مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: افزایش تولید گوشت و افزایش تولید شیر حاوی ترکیبات خاص با استفاده از فناوری زیستی امکان‌پذیر است.

افزایش تولیدات گوشتی با استفاده از فناوری زیستی امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن فضائلی ظهر امروز در مراسم نخستین کنگره ملی فناوری‌های نوین در علوم دامی با بیان اینکه کشور ایران از یونجه بومی و تنوع گونه‌ای یونجه‌ای بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: اما در حال حاضر در راستای استفاده از یونجه بومی در کشور اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه استفاده کاربردی از موجودات زنده یا اجزای آنها برای بهبود بهره‌وری در تولیدات گیاهی و حیوانی، تهیه فرآورده‌های جدید و ایجاد و توسعه فناوری به معنای فناوری زیستی است، ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع مسئولان باید به فناوری زیستی توجه ویژه داشته باشند.

استاد مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور با تاکید بر اینکه بحران آب، کمبود غذا و آلودگی‌های زیست محیطی را از مشکلات عمده جهان در شرایط افزایش جمعیت به ویژه در کشور‌های در حال توسعه دانست و تصریح کرد:  این مشکلات تهدیدی برای سلامت عمومی است و راهبرد‌های علمی و اصولی باید برای مقابله با این تهدید‌ها در کشور اتخاذ شود.

وی به نتایج حاصل از  توسعه فناوری زیستی در کشور اشاره کرد و افزود: این موضوع زمینه تحولات اساسی را در مدیریت تولید زراعی و بهره‌وری در منابع کشاورزی ایجاد کرده و با توجه به این موضوع توجه به فناوری زیستی در کشور ضرورت دارد.

فضائلی با بیان اینکه استفاده از فناوری زیستی سبب افزایش تولید گوشت و افزایش تولید شیر حاوی ترکیبات خاص می‌شود، تاکید کرد: استفاده از اجزای طبیعی بدن حیوانات مانند شبیه‌سازی هورمون‌ها و تکثیر آن بدون مواد شیمیایی نقش مؤثری در بهبود بهره‌وری در تولید دارد.

وی به ضرورت توجه تمام افراد مسئولان به این موضوع اشاره کرد و گفت: استفاده از فناوری زیستی سبب ایجاد تحولات بسیاری در کشور می‌شود.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول