اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت:

جنبه معنوی حجاج ایرانی تقویت شده است/ نفرت از تکفیری‌ها در میان مسلمانان شدت یافته‌است

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: مسائل معنوی در حجاج ایرانی تقویت شده و کمتر شاهد پرسه‌زدن ایرانی‌ها در بازارها و مواردی همچون دخیل بستن هستیم.

جنبه معنوی حجاج ایرانی تقویت شده است/ نفرت از تکفیری‌ها در میان مسلمانان شدت یافته‌است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر عصر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: امسال حج آرام و مطلوبی داشتیم که دلایل چندی داشت؛ نخست اینکه حجاج در حقیقت ضیوف‌الرحمان هستند و خداوند مهمانان خود را گرامی می‌دارد.

وی افزود: امسال از ایران حدود 61 هزار نفر از حجاج و دست‌اندرکاران ایرانی حج به عربستان اعزام شدند ولی در مجموع یک میلیون نفر کمتر نسبت به سال گذشته حجاجی از سراسر جهان به این کشور رفتند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سفر حج و مسائل مربوط به آن شامل چند بخش است، عنوان داشت: تامین روحانیون حج و نظارت بر عملکرد آنها طی چند سال اخیر به خوبی صورت می‌گیرد و علاوه بر این مسائل معنوی هم در حجاج ایرانی تقویت شده و کمتر شاهد پرسه‌زدن ایرانی‌ها در بازارها و مواردی همچون دخیل بستن هستیم.

وی ادامه داد: امسال دعای عرفه بسیار باشکوهی با حضور حجاج ایرانی برگزار شد؛ برپایی جلسات دعای کمیل و سخنرانی هم با حضور خطبای مشهور ایرانی، جلسات ختم قرآن در قالب جزءخوانی در کاروان‌ها و مراسم برائت از مشرکان با شکوه فراوان و سر دادن شعارهای کوبنده و ضد آمریکایی از جمله مواردی بود که در حج امسال شاهد آن بودیم.

قاضی عسکر با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توهین نکردن به مسلمانان دیگر مذاهب و مقدسات آنها گفت: این امر نیز امسال از سوی حجاج ایرانی به خوبی رعایت شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت تکفیری‌ها و ضربه‌هایی که آنها به اسلام وارد کرده‌اند را مورد توجه قرار داد و افزود: طی گفت‌وگوهایی که با حجاج و مسئولان سایر کشورها داشتیم نفرت عجیب آنها از وهابیت و تکفیری‌ها و جنایات آنها را دریافتیم و همه مسلمانان امروز از عقاید و اعمال آنها ابراز انزجار می‌کنند و در مسئله سوریه نیز پختگی بیشتری در میان مسلمانان دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات خوبی از کشورهای مسلمان‌نشین طی سفر حج به دست می‌آید، تصریح کرد: امروز می‌توانیم بر اساس اطلاعات به دست آمده به ویژه در حوزه شبهات و سوالات، برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم و بتوانیم پاسخ‌های مناسب‌تری به آنها بدهیم.

قاضی عسکر با اشاره به همدلی و همکاری خوبی که میان بعثه رهبری و سایر مراجع تقلید در عربستان وجود دارد، بیان داشت: این امر موجب آرامش و رفع دغدغه‌های حجاج ایرانی شده و آنها برای حل مشکلات شرعی و دیگر مسائل به این اماکن مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/78004/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول