اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح راهداری زمستانی و در محورهای مواصلاتی

30 اکیپ ثابت و سیار راهداری در استان مرکزی مستقر شدند

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی از استقرار 30 اکیپ ثابت و سیار راهداری در محورهای مواصلاتی استان در طرح راهداری زمستانی خبر داد.

30 اکیپ ثابت و سیار راهداری در استان مرکزی مستقر شدند

علی زندی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طرح راهداری زمستانی از اول آذر ماه امسال به اجرا درآمده و تا پایان فصل سرما ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این طرح علاوه بر استقرار 30 اکیپ ثابت و سیار راهداری، 450 دستگاه خودروی سبک، نیمه سنگین و سنگین به منظور اجرای عملیات راهداری زمستانی به کار گرفته خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: 500 نفر از عوامل راهداری نیز در اجرای این طرح مشارکت دارند که از رانندگان درخواست داریم با این عزیزان نهایت همکاری را داشته باشند و هنگامی که آنها در حال عملیات راهداری و برف‌روبی هستند، عجله‌ای نداشته و صبر پیشه کنند تا جاده به طور کامل باز شود که در طول مسیر با مشکل مواجه نشوند.

زندی‌فر اظهار داشت: افرادی که در فصل سرما و به ویژه هنگام بارش برف و باران قصد مسافرت دارند باید حتما خودروی خود را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز کنند، مقداری آذوقه خشک از جمله کشمش، خرما و نان به همراه داشته باشند تا اگر دچار مشکلی شدند غذا برای خوردن داشته باشند.

وی تاکید کرد: افرادی که قصد مسافرت دارند، می‌توانند قبل از حرکت با شماره 141 تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه و آب و هوا مطلع شوند.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه در صورت رعایت قانون هیچ مشکلی برای مردم به وجود نخواهد آمد، خاطر نشان ساخت: در حال حاضر متوسط سرعت در جاده‌ها در کشور 82.5 کیلومتر در ساعت است، این در حالی است که میانگین متوسط سرعت در این استان 92 کیلومتر در ساعت بوده که این نشان دهنده وضعیت مطلوب جاده‌های این استان است.

طرح راهداری زمستانی به منظور ایمن سازی محورها در فصول سرد سال و کاهش میزان تصادفات با مشارکت‌ دستگاه‌هایی چون اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی و اداره کل حمل و نقل پایانه‌ها به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/87006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول