اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

هدف توصیه‌های فردی و اجتماعی قرآن ارتقاء جایگاه اسلام است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم گفت: هدف توصیه‌های فردی و اجتماعی قرآن، بهبود روابط انسان‌ها و ارتقاء جایگاه اسلام در جهان است.

هدف توصیه‌های فردی و اجتماعی قرآن ارتقاء جایگاه اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید میرزاده در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره قرآن کریم که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور استادان، دانشجویان، طلاب و فرهیختگان حوزه علوم و معارف قرآن کریم ایرانی و خارجی برگزار شد، اظهار داشت: قرآن سرگذشت انسان‌های نیک و بد را مطرح می‌کند تا عبرتی برای انسان باشد و تغییرات اجتماعی ناشی از تغییرات فردی است.

میرزاده گفت: یکایک آیات قرآن به اصلاح بشر تأکید دارند و اصلاح فرد نیز بر اصلاح جامعه تأثیر دارد.

وی در ادامه با تأکید بر ماهیت تعالیم انبیای الهی حتی در نماز و روزه و احکام شرعی که جنبه اجتماعی دارد، افزود: جنگ‌های طولانی میان قبایل عرب جاهلی پایانی نامعلوم داشت و مفاهیمی همچون عدالت، ایثار و گذشت کوچکترین آثاری در آن روزگاران نداشت؛ مخاطرات بشریت در حال افزایش بود و پیدایش اسلام و توصیه به تعلیمات قرآن در وحدت و نفی از تفرقه از تأثیرات قرآن و اسلام است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تاریخ اسلام تجربه‌های تلخی از انحرافات مسلمانان دارد؛ سنت پیامبر اسلام (ص) برگرفته از قرآن است که ایجاد اخوت میان مسلمانان در زمان پیامبر اکرم (ص) گواه این سخن است.

وی گفت: قرآن اهداف نهفته در برخی از آفرینش‌ها را بازگو می‌کند و ذکر سرنوشت هر یک از جوامع و قبایل مختلف آینه‌ای پاک و ساده در برابر انسان قرار می‌دهد تا انسان‌ها را به برادری رهنمون کند.

میرزاده در ادامه گفت: در قرآن به عمران و آبادی زمین که خود امری اقتصادی و اجتماعی است به انسان توصیه شده و بسیاری از توصیه‌های قرآن که جنبه اجتماعی دارند به ویژه توصیه به احسان به والدین، وفای به عهد، پرهیز از تجسس، غیبت و ... همگی برای بهبود روابط انسان‌ها و ارتقاء جایگاه اسلام در جهان است.

میرزاده در پایان افزود: پژوهشکده قرآن و عترت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های زیادی در رابطه با آشنایی افراد با قرآن و مفاهیم آن داشته و این کنگره نمونه‌ای از این فعالیت‌ها است.

انتهای پیام/2202/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول