اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کتاب

قرائت‌خانه سازمان اسناد کتابخانه ملی گیلان افتتاح شد

فاز نخست قرائت‌خانه «تالار مطالعه» سازمان اسناد کتابخانه ملی گیلان به مناسبت هفته کتاب راه‌اندازی شد.

قرائت‌خانه سازمان اسناد کتابخانه ملی گیلان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح تالار مطالعه این نهاد اظهار کرد: پروژه تالار مطالعه سازمان اسناد ملی گیلان با مساعدت‌های معاون پشتیبانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و اختصاص بودجه ویژه افتتاح شده است.

حسین عباس‌نژاد‌کارسیدانی، با بیان اینکه این تالار یکی از استانداردترین سالن‌های مطالعه گیلان محسوب می‌شود، افزود: اتصال به سیستم «رسا» کتابخانه ملی ایران و امکانات ویژه رفاهی برای مراجعان تالار از جمله ویژگی‌ تالار مذکور است.

وی خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی این کتابخانه از طریق پیام کوتاه به اعضای سابق و تلفن‌های محدوده جغرافیایی سازمان اسناد ملی استان اطلاع‌رسانی شده است.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان گفت: امروز فاز نخست تالار تالار مطالعه «قرائت‌خانه» افتتاح می‌شود و در فاز بعدی طبقه دوم آن با فضای حدود 100 متر مربع به راه‌اندازی «تالار مطالعه الکترونیک» اختصاص می‌یابد.

وی مولفه‌های ویژه این تالار را نبود کتاب به صورت فیزیکال و استفاده از سیستم رایانه و اتصال الکترونیکی به کتابخانه ملی ایران ذکر کرد.

عباس‌نژاد‌کارسیدانی، یادآور شد: در این تالار پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه پژوهش و دانش می‌توانند با دریافت رمز عبور از مسئول کتابخانه به طور مستقیم وارد کتابخانه الکترونیکی سازمان اسناد و کتابخانه ملی شوند و از تمام کتاب‌ها و اسناد موجود در این مجموعه ارزشمند جهانی استفاده کنند.

به گفته وی، تالار مطالعه الکترونیکی ویژه دانشجویان یا دارندگان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا است.

انتهای پیام/2300/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول