اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

قرائت‌خانه‌های گیلان افزایش یابد

معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت افزایش قرائت‌خانه‌های این استان گفت: استفاده از فضای دینی و مذهبی گیلان فرهنگ کتابخوانی را افزایش می‌دهد.

قرائت‌خانه‌های گیلان افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اکبرزاده امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان هدف از خلقت انسان را معرفت و شناخت خدا دانست.

وی با بیان اینکه خداوند این شناخت را از طریق وحی به پیامبر (ص) رساند، اظهار کرد: وحی الهی توسط علی (ع) نگاشته و کتابت شد و به صورت مجموعه‌ای درآمد.

معاون استاندار گیلان با اشاره به اینکه امروز هر کس می‌نویسد و می‌خواند بر مبنای فطرت خود عمل کرده است، تصریح کرد: پناه بردن به کتاب موجب آرامش جسمی و فکری می‌شود.

وی افزود: با نگاهی به گذشته در‌می‌یابیم که گذشتگان ما میراث و امانتی گرانبها را برای ما به یادگار گذاشتند که تاریخ ایران اسلامی را اثبات می‌کند.

اکبرزاده با بیان اینکه کتاب‌هایی که از گذشتگان باقی مانده حاصل نسل آگاه، فرهنگی و اهل علم بود، خاطرنشان کرد: وظیفه ما پاسداری خوب از این امانت‌ها است.

وی افزود: حال که گذشتگان این آگاهی را از طریق کتاب‌ها به ما رساندند ما نیز باید آنها را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

معاون استاندار گیلان با تصریح بر اینکه گذشتگان ما چنان عمل کردند که گویا به گوهری گرانبها رسیده‌اند، یادآور شد: آمارهای فعلی در بحث مطالعه کتاب نشان می‌دهد که تا رسیدن به شاخص‌های بین‌المللی باید تلاش زیادی صورت گیرد.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب در گیلان را افتخاری بزرگ خواند و یادآور شد: گیلان به دلیل برخورداری از رتبه برتر فرهنگی اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب در این استان شده است.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب نقشه راه و فعالیت مضاعف در امر کتاب و کتابخوانی را مشخص می‌کند.

وی افزایش قرائت‌خانه‌های گیلان را مورد تأکید قرار داد و متذکر شد: با استفاده از فضاهای مساجد، بقاع متبرکه، مصلا و... می‌توانیم فضای کتابخوانی در گیلان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/2300/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول