اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برکات سفر مقام معظم رهبری در عسلویه

مردم و مسئولان عسلویه از اجرای پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری و محرومیت‌زدایی از شهرها و روستاهای عسلویه تقدیر کردند.

برکات سفر مقام معظم رهبری در عسلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار صنعت نفت و گاز کشور است و استقرار این تاسیسات در عسلویه موقعیت این شهرستان را ویژه و خاص کرده است.

ازسال 1377 که استارت توسعه پارس جنوبی زده شد تا اکنون شاهد فراز و نشیب‌های بسیار زیادی در زندگی ساکنان بومی منطقه عسلویه بوده‌ایم.

در ابتدای توسعه فازهای پارس جنوبی مردم منطقه به دلیل واگذاری منازل مسکونی و ترک محل خود نگرانی‌هایی داشتند و بعدها با گسترش فعالیت در منطقه ویژه پارس، این امیدواری به وجود آمد که به تدریج با افزایش امکانات و تجهیزات رفاهی تا حدودی رضایت خاطر مردم جلب شود.

در سال‌های گذشته بیشتر امکانات و تجهیزات رفاهی و ورزشی و آموزشی در محدوده شهرک‌های مسکونی و اقامت‌گاه‌های مدیران و کارکنان پارس جنوبی استقرار یافته و جوانان عسلویه از امکانات ناچیزی در مقایسه با نفتی‌ها برخوردار بودند.

با سفر مقام معظم رهبری به عسلویه و تاکید معظم‌له بر لزوم رسیدگی به وضعیت ساکنان عسلویه و نخل تقی و روستاهای اطراف، مصوبات بسیار خوبی به تصویب رسید که هم‌اکنون برکات این سفر موجبات رضایت خاطر شهروندان شده و به اصطلاح فاصله طبقاتی بین شهرک‌های صنعت نفت و مناطق شهری و روستایی عسلویه را کاهش داده است.

تعدادی از مردم منطقه عسلویه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه با تقدیر از اقدامات اخیر صورت گرفته در عسلویه خواستار توجه بیشتر مسئولان به محیط پیرامونی و افزایش امکانات و فضاهای رفاهی شدند.

اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در روستاها

مجید محمدی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: عسلویه از آوازه جهانی برخوردار است و باید بهترین امکانات برای مردم فراهم شود.

وی افزود: بیشتر امکانات در اختیار کارکنان صنعت نفت قرار دارد و ساکنان بومی از امکانات کافی برخوردار نیستند.

محمدی تاکید کرد: البته اخیرا با اجرای طرح‌های جدید فرهنگی و ورزشی و درمانی در روستاها و شهرهای شهرستان، شاهد امیدواری مردم هستیم.

رضا بهرامی ازساکنان عسلویه نیز گفت: با وجود درآمد بالای پارس جنوبی در این منطقه نباید کمبود امکانات بهداشتی و درمانی باشد.

وی یادآور شد: در سال گذشته و امسال اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته و اجرای پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری تحولی اساسی در منطقه ایجاد کرده است.

بهرامی ابراز داشت: البته وضعیت بهداشتی هنوز هم مناسب نیست و اکنون این منطقه هیچ بیمارستانی ندارد و برای کوچکترین مسئله درمانی باید به مرکز استان و شهرستان‌های مجاور برویم.

کرم کرمی شهروند عسلویه نیز بیان کرد: جوانان این شهرستان از امکانات ورزشی مناسبی بهره‌مند نیستند و این زیبنده عسلویه نیست.

وی گفت: مسئولان باید تلاش کنند و حق خود را بگیرند تا بتوانیم از امکانات ورزشی، فرهنگی، درمانی و آموزشی و ... برخوردار شویم.

کرمی افزود: هم‌اکنون چند سالن ورزشی و چمن مصنوعی در شهرستان در دست احداث است که کمبودها را مرتفع خواهد کرد.

گسترش زیرساخت‌های گردشگری در عسلویه

شهردار عسلویه نیز اظهار کرد: عسلویه به عنوان پایتخت انرژی کشور شناخته می‌شود و نباید مردم در مضیقه باشند.

هوشنگ صمصامی افزود: در سال‌های اخیر کارهای قابل قبولی در توسعه زیرساختی منطقه انجام گرفته و با اجرای طرح‌های در دست اجرا وضعیت بهتر نیز می‌شود.

وی یادآور شد: ایجاد پارک‌ها و فضای سبز و گسترش زیرساخت‌های گردشگری موجبات رفاه و آسایش مردم شده که امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.

شهردار عسلویه گفت: با تلاش دسته‌جمعی می‌توان عسلویه را آباد کرد و امیدوار هستم تمام مردم و مسئولان در این مسیر گام بردارند.

عسلویه به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است

فرماندار عسلویه نیز اظهار داشت: در شرایط کنونی روستاهای عسلویه با چند سال قبل قابل مقایسه نیستند.

مجید محمودی افزود: اجرای پروژه‌های مهم و زیرساختی سفر مقام معظم رهبری در عسلویه تحولی شگرف در روستاها ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: پرداخت حق ارزش افزوده به دهیاری‌ها نیز موجبات رشد و توسعه این شهرستان در تمام زمینه‌ها شده است.

فرماندار عسلویه گفت: اکنون عسلویه به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و در تمام شهرها و روستاهای منطقه شاهد اجرای طرح‌های بزرگی هستیم.

محمودی تاکید کرد: اجرای طرح‌های هادی در تمام روستاها امری مهم است که هم‌اکنون انجام گرفته است.

وی یادآور شد: در ایجاد فضای سبز و همچنین در احداث خانه‌های بهداشت نیز اقدامات موثری صورت گرفته است.

فرماندار عسلویه ابراز داشت: مسئله آب نخل تقی نیز تا حدود زیادی مرتفع شده و با وصل شدن لوله محرم این معضل کاملا رفع خواهد شد.

توجه سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی به محیط پیرامونی

مشاور وزیر نفت نیز با تاکید بر اهمیت پارس جنوبی گفت: پارس جنوبی از مناطق تاثیرگذار و مهم در صنعت نفت است و شهرستان جم نیز با توجه به قرار گرفتن پالایشگاه در این شهرستان از شهرستان‌های تاثیرگذار است.

سید امیر طالبیان با تقدیر از توجه سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی به محیط پیرامونی خاطرنشان کرد: سازمان منطقه ویژه علاوه بر پشتیبانی و تدارکات فنی برای صنعت نفت در زمینه‌های اجتماعی و زیست محیطی نیز دارای مسئولیت است و توجه به محیط پیرامونی صنایع عظیم نفت و گاز در کشور از تاکیدات مقام عالی وزارت نفت نیز است.

این مسئول تصریح کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای زندگی خانواده‌ها وجود داشته باشد تا زندگی مردم این منطقه را از تاثیرات منفی رشد صنعتی منطقه دور سازد.

وی افزود: لازمه رسیدن به این هدف این است که ما ملاحظات زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی را در طرح‌ها ارزیابی کنیم تا از تاثیر منفی رشد صنعتی که در تمامی جوامع صنعتی نیز وجود دارد، خود را مصون کنیم.

رسیدگی به مناطق پیرامونی پارس جنوبی از اولویت‌های صنعت نفت است

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس نیز بیان کرد: رسیدگی به مناطق پیرامونی پارس جنوبی از اولویت‌های صنعت نفت است و امسال اقدامات زیربنایی خوبی در روستاهای منطقه انجام گرفته است.

مسعود نصوری گفت: تدوین و اجرای طرح‌های جامع مطالعات توسعه پایدار فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی در منطقه ویژه پارس نیز از برنامه‌های مهمی است که امیدوار هستیم مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون طرح‌های بسیار ارزنده‌ای در شهرستان عسلویه در دست اجراست که سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این مسیر اقدامات ارزشمندی در تامین اعتبارات و تکمیل طرح‌ها انجام داده است.

این مسئول گفت: بدون تردید توسعه پایدار ایجاب می‌کند که رشد بخش صنعت با رشد سایر ابعاد اجتماعی و زیست محیطی هماهنگ شود تا بتوانیم بهبود کارایی را در مراحل بعدی توسعه صنعتی شاهد باشیم.

نصوری بیان کرد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و پیشرفت شهرهای مختلف استان بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

وی گفت: مطالعات جامع فرهنگی - اجتماعی منطقه ویژه پارس در سه بعد، مطالعه جامع پیامدهای فرهنگی اجتماعی استقرار صنعت نفت و گاز در سطح جوامع و اجتماعات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تدوین نقشه راه و سند راهبردی مشارکت ذینفعان و ارزیابی مشارکتی سریع برنامه‌های توسعه شهرستان‌های عسلویه، کنگان و جم انجام می‌شود.

===========

گزارش از مجید رضایی

===========

انتهای پیام/2451/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول