اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کامیاران در نشست ستاد برف‌روبی مطرح کرد

ضرورت همکاری تمامی اعضای ستاد برف‌روبی

معاون فرماندار کامیاران با اشاره به برف‌گیر بودن شهرستان و به ویژه مناطق روستایی، گفت: در این زمان باید بر روی نجات جان مادران باردار توجه کرد و این مهم باید در اولویت قرار بگیرد.

ضرورت همکاری تمامی اعضای ستاد برف‌روبی

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، کریم پیری عصر امروز در جلسه ستاد برف‌روبی این شهرستان اظهار کرد:  کامیاران دارای 640 کیلومتر جاده بین‌شهری است که 229 کیلومتر آن راه‌های اصلی و 411 کیلومتر آن راه فرعی است.

معاون فرماندار کامیاران خاطرنشان کرد: از مجموع 411 کیلومتر راه فرعی و روستایی این شهرستان، 112 کیلومتر آن آسفالته است.

وی ضمن موظف دانستن تمام ارگان‌ها و ادارات برای همیاری و همدلی با اداره راه و شهرسازی در فصل‌ سرد زمستانی در مواقع برف و یخبندان‌های شدید که منجر به راه‌بندان‌ در جاده‌های بین‌شهری و روستایی می‌شود، گفت: اولویت ضروری در این مواقع نجات جان مادران باردار است که در مسیرهای طوفان‌زده برای رسیدن به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها گیر افتاده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه بحث امداد و نجات مادران باردار در مواقع اضطراری بازتاب‌های سیاسی و اجتماعی خاصی به همراه دارد، گفت: در این مواقع تمام ابزارات و امکانات شهری از همه ارگان‌ها حتی استفاده از هلیکوپتر برای دورافتاده‌ترین مناطق هم برای نجات جان مادران باردار لازم و ضروری است.

پیری در این باره پیشنهاد داد برای پیشگیری از هر گونه خطر احتمالی با همکاری مراکز بهداشت روستایی، برای روستاهای دورافتاده که وجود خطر برف‌گرفتگی جاده‌ای قابل پیش‌بینی است، می‌توان مادران باردار را به همراه خانواده‌های آنها در مکان‌های نزدیک به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های شهری انتقال داده و آنها را در این مکان‌ها اسکان داد.

معاون فرماندار کامیاران همچنین بر برف‌روبی جاده‌ها به خصوص در نقاط برف‌گیر و حادثه‌خیز در راه‌های اصلی و فرعی برون‌شهری شهرستان تاکید کرد و گفت: پایگاه‌های امداد و نجات و سایر دستگاه‌های مرتبط باید راه و شهرسازی را همراهی کنند.

پیری در ادامه تاکید کرد: باید برای بحث افت فشار و قطعی‌ گاز و نیز کمبود سوخت‌های مایع برنامه‌ریزی کرد تا مردم با مشکل مواجه نشوند چراکه وظیفه ما مسئولان است که امکانات رفاهی را برای مردم مهیا سازیم منتها مردم نیز باید اصول صرفه‌جویی در مصرف مواد سوختی و گاز طبیعی را رعایت نمایند.

معاون فرماندار کامیاران در پایان آمادگی خوابگاه‌ها و مهمانسرای ادارات برای اسکان مسافرین در راه‌مانده و نیز ذخیره‌سازی مواد غذایی از جمله آرد را برای شرایط احتمالی سخت به عنوان یک اقدام احتیاطی ضروری دانست.

انتهای پیام/79002/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول