اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و شهرسازی کامیاران مطرح کرد

کاهش 50 درصد توان ماشین‌الات برف‌روبی در کامیاران

رئیس اداره راه و شهرسازی کامیاران از کاهش 50 درصدی توان ماشین‌الات برف‌روبی این شهرستان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

کاهش 50 درصد توان ماشین‌الات برف‌روبی در کامیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، محمدرضا اورک بختیاری عصر امروز در نشست ستاد برف‌روبی این شهرستان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: سال قبل 15 دستگاه ماشین‌آلات سنگین مورد نیاز برای مواقع حوادث با کمک اعتبارات خصوصی در این شهرستان اجاره شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار در سال‌جاری تاکنون قادر به اجاره این میزان ماشین‌‌آلات نبوده‌ایم.

رئیس اداره راه و شهرسازی کامیاران با بیان اینکه اولویت ستاد، برف‌روبی راه‌های اصلی و فرعی خواهند بود  افزود: با توجه به وسعت راه‌ها، برف‌روبی گاهی تا 10 روز هم به طول می‌انجامد.

بختیاری خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل و کمبود مایحتاج برای روستاییان باید اطلاع‌رسانی‌های لازم در راستای ذخیره‌سازی برخی اقلام ضروری با کمک دهیاری‌ها و شوراهای روستایی صورت گیرد.

وی نبود نور مناسب در جاده‌ها را در این شهرستان متذکر شد و بیان داشت: نامناسب بودن علائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها و نور کافی رانندگی را در شب‌های زمستانی بخصوص در گردنه‌ها پرخطر می‌کند.

به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی کامیاران، گردنه مروارید در مسیر اصلی سنندج به کرمانشاه، از خطرناک‌ترین گردنه‌های جاده‌ای است که باید با استقرار دو اکیپ جاده‌ای و جلوگیری از عبور وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ و ماشین‌های سنگین عراقی ناآشنا در شرایط نامساعد آب و هوایی احتمال وقوع خطر و ترافیک را در این گردنه کاهش داد.

بختیاری در پایان خواستار اختصاص 18 هزار لیتر سوخت یارانه‌ای به اداره راه و شهرسازی کامیاران شد و افزود: همکاری واحدهای خصوصی شن و ماسه به ویژه در زمینه در اختیار قرار دادن ماشین‌های بدون استفاده در این فصل در مواقع بحران ضروری است. 

انتهای پیام/79002/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول