اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی کنگره علوم انسانی اسلامی خبر داد

ارسال 530 چکیده مقاله به دومین کنگره علوم انسانی اسلامی

دبیر علمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی گفت: 530 چکیده مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و 70 مقاله نیز در کمیسیون‌های تخصصی ارائه شده‌اند.

ارسال 530 چکیده مقاله به دومین کنگره علوم انسانی اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد رفیعی عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی که در موسسه اسراء برگزار شد، با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری کنگره به منظور دریافت علمی و پژوهشی و ارتباط با دانشگاه‌ها تشکیل شده است، اظهار داشت: یکی از اشکالاتی که در کنگره نخست داشتیم کم‌رنگ بودن حضور دانشگاه‌ها بود به همین دلیل این نقیصه در کنگره دوم رفع شد.

وی افزود: فلسفه و روش‌شناسی حوزه‌ای بود که با مرکزیت پژوهش‌های علوم انسانی، ارتباطات و جامعه‌شناسی سیاسی، اقتصاد اسلامی، مدیریت اسلامی، علوم سیاسی و فقه و حقوق اسلامی با مسئولیت دانشگاه‌های مختلف صورت گرفت.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی ادامه داد: جلب نظر پژوهشگران برای تدوین مقاله، برگزاری نشست‌های علمی و اداره کمیسیون‌ها در روزهای برگزاری کنگره از جمله مواردی هستند که توفیق خوبی در آنها کسب شد.

رفیعی با تاکید بر استفاده از تجارب دو کنگره نخست در برگزاری کنگره سوم علوم انسانی اسلامی عنوان داشت: در بخش بین‌الملل نیز ارتباط گسترده‌ای با پژوهشگران خارجی برقرار شد و به همین دلیل پنج نفر از محققان خارجی در روز افتتاحیه حضور یافتند.

دبیر علمی کنگره بین‌‌المللی علوم انسانی اسلامی از ارائه 530 چکیده مقاله به دبیرخانه این کنگره خبر داد و افزود: در نهایت 70 مقاله انتخاب و این مقالات در روز افتتاحیه و در قالب کمیسیون‌های تخصصی ارائه شدند.

وی با بیان اینکه استفاده از وجود علامه مصباح یزدی یکی از برکاتی بود که در سال نخست برگزاری کنگره نصیب دست‌اندرکاران شد، تصریح کرد: دومین کنگره نیز این افتخار را دارد که در محضر استاد برجسته حوزه علمیه قم یعنی آیت‌الله جوادی آملی مراسم اختتامیه خود را برگزار می‌کند.

رفیعی عنوان داشت: طی این مدت علاوه بر جلسه‌ای که به طور مستقیم با آیت‌الله جوادی آملی داشتیم ایشان را به مراسم اختتامیه نیز دعوت کردیم تا استفاده بیشتری از علم و دانش ایشان داشته باشیم.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی با بیان اینکه آیات مصباح یزدی و جوادی آملی شخصیت‌های برجسته علمی جهان تشیع هستند، گفت: تقدیر و بزرگداشت مقام علمی این بزرگواران در حقیقت الگویی کامل و جامع را در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: آیت‌الله اعرافی نخستین نفری است که در کنگره دوم از ایشان تجلیل می‌شود؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی نیز به دلیل الگوسازی و سیستم‌سازی علمی برای نظام بانکداری اسلامی کشور مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

رفیعی با بیان اینکه پرفسور چودری نیز سومین نفری است که در دومین کنگره علوم انسانی اسلامی تجلیل خواهد شد، گفت: حضور پژوهشگران در نشست‌های تخصصی روز نخست و نیز مراسم افتتاحیه و اختتامیه فرصتی مغتنم بود که در اختیار دست‌اندرکاران قرار گرفت ضمن اینکه رئیس مجلس نیز با حضور در مراسم افتتاحیه و سخنرانی در آن نشان داد که علوم انسانی اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

انتهای پیام/78004/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول