اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون بازنشستگان کارگری استان اصفهان:

ضعف مدیریتی دلیل اصلی مشکلات کارگران است

مسئول کانون بازنشستگان کارگری استان اصفهان، گفت: ضعف مدیریتی دلیل مشکلات کارگران است.

ضعف مدیریتی دلیل اصلی مشکلات کارگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فتح‌الله شاه‌زمانی ظهر امروز به مناسبت 29 آبان‌ماه، سالروز تصویب قانون کار  در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی چند سال گذشته برخی مسئولیت‌های کارگری را به افرادی سپردند که هیچ تجربه‌ای در این زمینه نداشتند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان 25 کانون کارگری وجود دارد که حدود 200 هزار نفر مستمری‌بگیر را شامل می‌شود، ادامه داد: اما اهمیت این کانون‌ها برای مسئولان هنوز آن چنان تبیین نشده که به این تشکل‌ها توجه جدی داشته باشند.

مسئول کانون بازنشستگان کارگری استان اصفهان با تأکید بر اینکه متاسفانه طی هشت سال گذشته در سازمان تأمین اجتماعی اتفاقاتی افتاد که در طول عمر سازمان تأمین اجتماعی بی‌سابقه بود، تصریح کرد: طی هشت سال گذشته هشت مدیرعامل در این سازمان تغییر کرد و هر زمان که با هر کدام از این مدیران صحبت کردیم، آنها تنها وعده دادند و هیچ یک از آنها هم به وعده‌هایشان عمل نکردند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح همسان‌سازی حقوق به عنوان درخواست بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر از بازنشستگان کارگری استان اصفهان است، اضافه کرد: در این زمینه با بسیاری از مدیران کشور هم جلسه داشته‌ایم، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

شاه‌زمانی با بیان اینکه طرح همسان‌سازی حقوق کارگران به سابقه پرداخت حق بیمه، پرداخت حق بیمه و سابقه بازنشستگی اختصاص دارد، تأکید کرد: با اجرای این طرح تفاوتی بین بازنشستگان قدیمی و جدید نیست، در صورتی که اکنون بازنشستگان قدیمی حدود 600 تا 700 هزار تومان مستمری می‌گیرند، اما افرادی که تازه بازنشسته شده‌اند تا سه برابر این مبلغ را دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه قانون تامین اجتماعی در صورت اجرای درست بهترین قانون است، افزود: افزایش حقوق کارگری و بازنشستگی در هیچ سالی براساس نرخ تورم نبوده و در موضوع درمان نیز هرگز اصل قانون تامین اجتماعی اجرایی نمی‌شود.

مسئول کانون بازنشستگان کارگری استان اصفهان در تشریح عدم اجرای قانون تأمین اجتماعی در زمینه درمان بازنشستگان کارگری، گفت: سازمان تامین اجتماعی براساس قانون موظف است به مشمولان و اعضای خود خدمات درمانی رایگان بدهد، اما در برخی زمان‌ها که مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی قادر به ارائه خدمات به افراد به دلیل برخی محدودیت‌ها نیستند، باید این افراد را به مراکز درمانی آزاد و یا غیر‌ملکی معرفی کنند.

وی در پایان با بیان اینکه حتی اگر قرار باشد که بیمار برای درمان به خارج از کشور نیز منتقل شود باید سازمان تامین اجتماعی براساس قانون هزینه آن را تقبل کند، عنوان کرد: تاکنون حتی یک بیمار نیز به یک بیمارستان درجه سه استان معرفی نشده است، در حالی که به بسیاری از این افراد عنوان می‌شود که امکان ارائه خدمات درمانی وجود ندارد.

انتهای پیام/63004/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول