اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ورود واگن‌های مترو تبریز به کشور؛ تخلیه در بندرعباس صورت گرفت

تعبیر رویای شنیدن سوت قطار مترو برای تبریزی‌ها

شهردار تبریز از ورود نخستین سری از واگن‌های خریداری شده برای خط یک مترو تبریز به ایران و تخلیه آنها در بندرعباس خبر داد.

تعبیر رویای شنیدن سوت قطار مترو برای تبریزی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در نشست خود با معاونان و مدیران ارشد شهرداری اظهار کرد: خوشبختانه نخستین سری از واگن‌های خریداری شده برای خط یک قطار شهری تبریز که از ماه‌ها قبل از کشور چین به سمت ایران حرکت کرده بود به ایران رسیده و در بندرعباس از کشتی تخلیه شده است و این واگن‌ها به زودی و پس از انجام مراحل و تشریفات ترخیص از گمرک به تبریز منتقل خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به زمان تقریبی ورود واگن‌ها به تبریز و راه‌اندازی آزمایش بخشی از خط یک تصریح کرد: برابر برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این واگن‌ها تا 10 روز آینده از گمرک بندر عباس ترخیص و به سمت تبریز بارگیری خواهند شد و بنده شخصا از طریق مقامات مسئول کشوری پیگیر ترخیص و انتقال سریع واگن‌ها به تبریز هستم.

شهردار تبریز در عین حال با تأکید مجدد بر قطعی بودن راه‌اندازی آزمایشی فاز نخست از خط یک مترو تبریز تا پایان سال‌جاری افزود: فاز نخست خط یک مترو پس از ورود واگن‌ها به تبریز و انجام تست‌های فنی و ناوبری، به طور آزمایشی در مسیر 6 کیلومتر اول، حدفاصل ائل‌گلی تا ایستگاه شهریار راه‌اندازی خواهد شد.

نجفی با اشاره به زمان قطعی راه‌اندازی و بهره‌برداری کامل از خط اول مترو خاطر نشان کرد: این خط در سه مرحله به بهره‌برداری خواهد رسید و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، 6 کیلومتر اول از ائل‌گلی تا ایستگاه شهریار تا پایان سال جاری‌، 6 کیلومتر دوم از میدان جانبازان تا میدان ساعت تا پایان سال 93 و فاز سوم و تکمیلی و نهایی خط یک تا پایان سال 94 و نهایتا اوایل 95 به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/60002/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول