اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی:

هدف اسلام بازگرداندن جامعه به 1400 سال پیش نیست

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف اسلام و سبک زندگی ائمه بازگرداندن جامعه به 1400 سال پیش نیست بلکه آموزه‌های اسلامی با معرفی درست به جامعه مناسب تمام دوران‌ها است.

هدف اسلام بازگرداندن جامعه به 1400 سال پیش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید طاها هاشمی ظهر امروز در همایش سبک زندگی امام حسن مجتبی(ع) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) از استقبال گسترده دانشجویان نسبت به موضوع همایش سبک زندگی امام حسن مجتبی (ع) قدردانی کرد.

* مذاکرات 1+5 ایران نمونه بارز صلح امام حسن (ع) در عصر حاضر است

وی با اشاره به سبک زندگی امام حسن مجتبی (ع) با توجه به تحولات نوین در جامعه جهانی، اظهار کرد: هدف اسلام و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) بازگرداندن جامعه به 1400 سال پیش نیست بلکه آموزه‌های اسلامی با معرفی درست به جامعه برای تمام دوران و اعصار مناسب است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه موضوع مذاکرات امروز ایران هسته‌ای با کشورهای 1+5 نمونه بارز صلح امام حسن مجتبی (ع) در عصر حاضر است، افزود: پیامبر اکرم (ص) در مواردی که منافع اسلام اقتضا می‌کرد با طرف مقابل صلح می‌کردند.

وی زندگی و سیره امام حسن مجتبی (ع) را بهترین الگو برای زندگی امروز معرفی کرد و گفت: داشتن خلق نیک با مردم یکی از ویژگی‌های برتر اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) بود زیرا با اخلاق نیک بهتر می‌توان مردم را به راه دین هدایت کرد.

هاشمی، مشورت کردن و مشورت دادن مردم در امور مربوط به اداره جامعه را از دیگر ویژگی‌های اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد و افزود: این امر نیز در جامعه اسلامی امروز ما رعایت می‌شود و حضور مردم در صحنه‌های انتخابات نمونه بارز مشارکت‌های اجتماعی است.

*ضرورت معرفی دین اسلام طبق نیاز روز جامعه

وی با بیان اینکه اسلام را باید بر حسب مقتضیات زمان به جامعه به ویژه دانشگاه و جوانان معرفی کنیم، تصریح کرد: در این صورت اسلام مورد پذیرش بیشتر مردم قرار می‌گیرد.

این مسئول معرفی درست دین  به جامعه را در انتخاب سبک زندگی درست بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: دین منشأ و مبدأ بسیاری از تحولات است و هرگز مانع پیشرفت مردم و جامعه نیست.

وی با اشاره به اینکه با اخلاق خوش می‌توان حتی افراد برگشته از دین را دوباره به این راه بازگرداند، ادامه داد: طبق فرموده مقام معظم رهبری تبلیغ سبک زندگی باید در دانشگاه‌ها صورت گیرد زیرا سبک زندگی ائمه در زمان جاری است.

هاشمی، برگزاری چنین همایش‌هایی در دانشگاه‌ها را یک آغاز خوب برای تبلیغ زندگی دینی خواند و اذعان کرد: مردم باید بدانند که دین همواره حافظ منافع حقوق آنهاست.

وی با تأکید بر ضرورت تولید و توسعه معارف در حوزه انسانی افزود: ما نفس پیشرفت و توسعه و تحول را قبول داریم و خود نیز باید تولید کننده علم در دنیا باشیم.

*اجرایی شدن مرحله دوم برگزاری همایش‌های سبک زندگی در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری همایش‌های سبک زندگی ائمه در دانشگاه‌های کشور یادآور شد: تاکنون همایش سبک زندگی پیامبر(ص) در واحد زاهدان، سبک زندگی حضرت زهرا (س) در واحد قم، سبک زندگی امام علی (ع) در واحد کرمانشاه و سبک زندگی امام حسن(ع) در واحد رشت برگزار شده است.

وی اضافه کرد: پس از پایان این همایش‌ها به بررسی نیازهای جامعه برای برگزاری سری دوم همایش‌های سبک زندگی و ارائه راهکارها پرداخته می‌شود.

هاشمی خطاب به مسئولان متذکر شد: ارائه راهکارها برای انتخاب سبک زندگی باید طبق شناخت نیازهای امروز جوانان باشد زیرا بر اثر تحولات جامعه نیاز امروز جوانان با گذشته تغییر کرده است.

*پذیرایی از میهمانان به سبک زندگی امام حسن (ع)

به گزارش فارس، در این همایش از بین 30 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش مذکور، پنج مقاله برتر و از آنها تجلیل شد.

پذیرایی از شرکت کنندگان نیز با نان و شیر و خرما به سبک زندگی امام حسن مجتبی(ع) صورت گرفت.

انتهای پیام/84002/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول