اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری تاکنون صورت گرفت

افزایش 35 درصدی صادرات از گمرک امیرآباد

مدیر گمرک امیرآباد از افزایش بیش از 35 درصدی صادرات کالا از این گمرک نسبت به مشابه سال‌ قبل خبر داد.

افزایش 35 درصدی صادرات از  گمرک امیرآباد

قاسم شریفی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در بهشهر، بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون یک‌میلیون و 493 هزار تن کالا از جمله سیمان، کلینگر، گچ سفید، سنگ آهن و مصنوعات فولادی به ارزش 127 میلیون و 288 هزار دلار معادل 317 میلیارد ریال به مقصد آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صادر شده است.

وی افزود: این میزان صادرات، نسبت به مشابه سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب با رشد 18 و 29 درصدی همراه بود.

مدیر گمرک امیرآباد بهشهر همچنین از واردات بیش از 512 هزار تن کالا به ارزش 306 میلیون و 243 هزار دلار به گمرک امیرآباد گفت و این‌که این میزان واردات، نسبت به مشابه سال قبل به ترتیب 55 و 45 درصد به ‌لحاظ وزن و ارزش، کاهش داشته است.

شریفی عمده‌ترین کالاهای وارداتی از طریق گمرک امیرآباد را غلات،آهن‌آلات،کک متالوژی، بنزین، ماشین‌آلات و قطعات صنعتی عنوان کرد که بیشتر از کشورهای روسیه،چین،ترکیه، ترکمنستان و قزاقستان وارد کشور شده است.

وی با اعلام ترانزیت داخلی به میزان 4 هزار و 857 تن کالا به ارزش 13 میلیون دلار درباره ترانزیت خارجی کالا از ابتدای سال‌جاری تاکنون هم گفت: در این مدت بیش از 23 هزار و 405 تن کالا به ارزش 20 میلیون دلار که مهم‌ترین آن‌ها نفت، بنزین و آهن‌آلات بودند، از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت شد که نسبت به مشابه سال قبل از لحاظ وزن 68 درصد کاهش داشته است.

مدیر گمرک امیرآباد، در پایان از درآمدهای وصولی این گمرک به میزان 315 میلیارد ریال گفت که نسبت به مشابه سال قبل با کاهش 33 درصدی همراه بود.

انتهای پیام/86001/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول