اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خبر داد

آغاز صدور پروانه کسب الکترونیکی در استان بوشهر

رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر از آغاز صدور پروانه کسب الکترونیکی در استان بوشهر خبر داد.

آغاز صدور پروانه کسب الکترونیکی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رضا جمالی ظهر امروز در دومین کارگاه آموزشی مدیران اجرایی اتحادیه‌های صنفی شهرستان بوشهر از صدور پروانه کسب الکترونیکی خبر داد.

وی بیان کرد: با تکمیل اطلاعات سامانه اصناف و آغاز صدور پروانه کسب الکترونیکی از این به بعد صدور پروانه کسب به صورت سنتی و دستی ممنوع بوده و تمام سازمان‌های صنفی مکلفند نسبت به صدور پروانه کسب از طریق سامانه مذکور اقدام کنند.

جمالی با اشاره به اینکه مرحله دوم تجهیز واحدهای صنفی اولویت‌دار به صندوق مکانیزه فروش مطابق مفاد ماده 121 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و همچنین ماده 71 قانون نظام صنفی برای ابتدای سال 93 در مرحله اجرا قرار دارد، افزود: اتحادیه‌های مشمول، به منظور اجرای قانون، بهره‌مندی از مزایای در نظر گرفته شده و جلوگیری از اعمال جرائم قانونی باید در اسرع وقت نسبت به تجهیز واحدهای صنفی تحت پوشش خود اقدام کنند.

جمالی تصریح کرد: مطابق بند ب ماده 101 برنامه پنجم توسعه و مطابق آیین‌نامه اجرایی مربوطه تمام سازمان‌های صنفی مکلفند نسبت به شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب اقدام کرده و ضمن ثبت اطلاعات آنها در سامانه فاقدین پروانه کسب در راستای ساماندهی و پروانه کسب‌دار کردن آنها نیز اقدام کنند.

رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: سامانه آموزش و آزمون و سامانه رسیدگی به شکایات در حوزه اصناف راه‌اندازی شده و از این به بعد ضروری است تمام امورات مربوط به آموزش و آزمون متقاضیان پروانه کسب در سامانه مذکور ثبت شود.

جمالی گفت: با راه‌اندازی سامانه رسیدگی به شکایات ضمن رسیدگی سریع و دقیق به شکایات واصله در حوزه اصناف، لازم است تمام شکایت‌ها از طریق سامانه مذکور ثبت، رسیدگی و پیگیری شود و نکته مهمی که در خصوص این سامانه قابل بیان است این است که در فرآیند رسیدگی به شکایات الزاماً سلسله مراتب رسیدگی رعایت شود.

انتهای پیام/66006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول