اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هوای سرد و زمستانی در اردبیل حاکم شد

بارش برف در مناطق جنوبی اردبیل

با ورود یک سامانه بارشی جدید، بارش برف در مناطق جنوبی و کوهستانی استان اردبیل آغاز شده و دمای هوا نیز به شدت کاهش یافته است.

بارش برف در مناطق جنوبی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بارش‌ها که از صبح امروز آغاز شده علاوه بر اینکه اهالی شهرهای مختلف استان اردبیل مجبور به روشن کردن بخاری‌ها و پوشیدن لباس گرم شدند در تردد روزانه و جاده‌ای رانندگان اختلالات هم ایجاد شده است.

اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل اعلام کرد: به موجب پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهند از امروز با نفوذ سیستم سرد و مرطوب، آسمان استان ابری و مه‌آلود شده و ضمن افت محسوس دما بین پنج تا 10 درجه سلسیوس، بارش باران و برف در بیشتر مناطق استان به‌ویژه جنوب و مرکز استان آغاز شده و انتظار می‌رود ناپایداری‌ها تا پایان هفته جاری ادامه داشته باشد.

این اداره کل اعلام کرده است که بارش در ارتفاعات و نواحی کوهستانی استان اردبیل به صورت برف بوده و به تشدید سرما منجر شده است.

این اداره کل ضمن اعلام آماده‌باش به شوراهای مدیریت بحران کلیه شهرستان‌های استان اردبیل از مردم نیز خواسته است که موارد ایمنی را حتماً رعایت کنند.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز با اعلام اینکه در اکثر نقاط استان دمای هوا پنج تا 15 درجه کاهش یافته و هموطنان ساکن در مناطق جنوب استان سردترین روزهای پاییزی را سپری می‌کنند، اعلام کرد بارش‌ها عصر امروز و صبح فردا به اوج خود می‌رسد و از اواخر روز پنج‌شنبه از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد.

اداره کل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد اکثر جاده‌های استان اردبیل به دلیل لغزنده بودن دارای شرایط خاصی است که از رانندگان انتظار می‌رود با رعایت ایمنی و احتیاط بیشتر رانندگی کنند.

این اداره کل با اشاره به آماده‌باش نیروهای راهداری اعلام کرده است نیروهای ما در راهدارخانه‌ها مشغول ارائه خدمات به هموطنان هستند که در صورت بارش برف در گردنه‌ها به سرعت شاهد برف‌روبی خواهیم بود.

انتهای پیام/62003/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول