اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افزایش مراجعه خوزستانی‌ها به مراکز درمانی به دلیل عارضه تنگی‌نفس

سرمست: خوزستان فاقد سیستم اندازه‌گیری میزان آلایندگی هوا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مراجعه شهروندان خوزستانی به اورژانس به دلیل تنگی‌نفس در پی بارش نخستین باران ادامه داشته و از روز گذشته نیز بر تعداد مراجعان افزوده شده است.

سرمست: خوزستان فاقد سیستم اندازه‌گیری میزان آلایندگی هوا است

محمدحسین سرمست صبح امروز در حاشیه بازدید از دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس در استان خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: از نخستین بارش باران در خوزستان به شکل مستمر روزانه 500نفر به دلیل عارضه تنگی‌نفس به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بارش باران شب گذشته باز هم منجر به تنگی‌نفس تعدادی از خوزستانی‌ها شد و مراجعات را افزایش داده است.

وی ادامه داد: شب گذشته با شروع مجدد باران در حدود یک هزار نفر به اورژانس‌های واقع در بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند و نکته قابل توجه اینکه 450 نفر از این بیماران در شهر امیدیه بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به بارش سه هفته گذشته اشاره کرد و گفت: سه هفته گذشته در پی بارش باران در خوزستان، رطوبت، رعد و برق و ساکن بودن هوا آلاینده‌های موجود در هوا بر سر خوزستانی‌ها ریختند و منجر به عارضه تنگی نفس شد.

وی ادامه داد: تا قبل از بارش شب گذشته ما هر شب بین 400 تا 500 مراجعه به بیمارستان‌ها به علت تنگی‌نفس داشتیم و حداقل در هر خانوده‌ای دو نفر درگیر این عارضه شده بودند که شب گذشته این مشکل تشدید شد.

سرمست به بررسی این مشکل در خوزستان اشاره کرد و گفت: به دنبال عارضه‌ای که سه هفته پیش رخ داد یک کارگروه تخصصی از فوق‌تخصصان ریه و کار‌شناسان برای بررسی این مشکل تشکیل شد اما متاسفانه از سمت داده‌های زیست محیطی هیچ اطلاعاتی در دست ما نیست.

وی اضافه کرد: با توجه به صنایعی که در خوزستان وجود دارد باید مانند تهران آلاینده‌های موجود در هوا روزانه توسط سازمان محیط زیست اندازه‌گیری شود اما دلیل اینکه سازمان محیط زیست خوزستان چرا این کار را انجام نمی‌دهد و یا اینکه اعلام نمی‌کند مشخص نشده است.

انتهای پیام/72011/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول