اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی:

ترویج فرهنگ کتابخوانی موجب کاهش آمار جرایم می‌شود

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی ارتقاء فرهنگ عمومی و به تبع آن کاهش آمار جرایم را به همراه خواهد داشت.

ترویج فرهنگ کتابخوانی موجب کاهش آمار جرایم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، خشایار جمشیدی صبح امروز در بازدید از کتابخانه‌ اداره کل زندان‌های استان مرکزی اظهار داشت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های گسترده و متنوعی در زندان‌های این استان به مرحله اجرا گذاشته شده که با استقبال خوب مددجویان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی مواجه بوده است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های هفته کتاب با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، پر کردن اوقات فراغت مددجویان و ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، توسعه و ترویج ارزش‌ها و باورهای اخلاقی و دینی، ارتقاء فرهنگ عمومی و به تبع آن کاهش آمار جرایم، بالندگی و شکوفایی در سبک زندگی و خودباوری و ... در زندان‌ها است.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی با اشاره به برنامه‌‌های هفته کتاب ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب، اهدای کتاب به مددجویان نمونه در امر مطالعه و تقدیر از فعالان عرصه کتابخوانی و مسئولین کتابخانه‌ها بخشی از برنامه‌های هفته کتاب است.

جمشیدی همچنین بر ضرورت توجه بیشتر به امر مطالعه و ترویج  فرهنگ کتابخوانی در بین مددجویان تاکید و خاطرنشان ساخت: با نظر سنجی به عمل آمده توسط کارشناسان فرهنگی و حوزه کتاب این اداره و به منظور توسعه فعالیت‌های فکری و فرهنگی و ارتقاء سرانه مطالعه مددجویان، نیازسنجی موضوعی کتاب  به  عمل آمده و کتب مورد توجه و علاقه مددجویان شناسایی و نسبت به تهیه آنها از طرق مختلف اعم از خانه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نهاد کتابخانه‌ها عمومی استان و خرید از انتشارات مختلف اقدام شده که با استقبال بسیار خوب مددجویان مواجه بوده است.

وی تصریح کرد: در هر مقوله‌ای از فعالیت‌های فرهنگی اعم از هنری، ورزشی، قرآنی، امور کتاب و ... باید به ذائقه و  علاقه‌مندی مددجویان در این حیطه‌ها توجه شود و این مسئله مورد توجه قرار گیرد، زیرا نه تنها با استقبال خوب و گسترده مددجویان مواجه خواهد بود بلکه بازخورد و بازدهی بالایی در اصلاح رفتار و بازگشت به سلامت روانی و رفتار بهنجار اجتماعی آنان خواهد داشت.

انتهای پیام/87004/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول