اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات بوشهر خبر داد

تولید سالانه بیش از 10 هزار تن تولیدات آبزی در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید سالانه بیش از 10 هزار تن صید و آبزی‌پروری در استان بوشهر خبر داد.

تولید سالانه بیش از 10 هزار تن تولیدات آبزی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از گناوه، بهیار حاجیان صبح امروز در جلسه کارگروه شیلات و آبزیان شهرستان گناوه اظهار داشت: قابلیت‌های اراضی رودحله بندر ریگ در امر پرورش آبزیان قابل توجه است که با فراهم کردن زیرساخت‌ها لازم می‌توان جایگاه واقعی این منطقه را در رونق اقتصادی فراهم کرد.

وی افزود: سالانه بیش از 10 هزار تن تولیدات در بخش صید و صیادی و آبزی‌پروری در استان صورت می‌گیرد که به نوبه خود کم‌نظیر است.

فرماندار شهرستان گناوه نیز گفت: توانمندسازی کارشناسان شیلات و به‌روز کردن دانش فنی این حوزه می‌تواند نقش موثری در رشد و توسعه صنعت شیلات داشته باشد.

غلامعلی حبیبی‌منش افزود: در شهرستان گناوه 10 هزار نفر از صنعت شیلات ارتزاق می‌کنند که شایسته است حمایت بیشتری از این صنعت صورت گیرد.

حبیبی‌منش گفت: دریا یک سرمایه ملی به شمار می‌آید و متعلق به همه است که در راستای حفظ این سرمایه در شورای تامین شهرستان در خصوص شناورهای متخلف تدابیری اندیشیده شده است و با شناوران متخلف و متجاوز برخورد جدی صورت می‌گیرد.

محمد کارگر مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان بوشهر نیز گفت: در بخش صید و صیادی تولیدات و اشتغال مطلوبی صورت گرفته که برای رشد و توسعه آن نیاز به توجه بیشتری از جانب مسئولان به این صنعت است.

وی بیان کرد: از مسئولان ذیربط خواهانیم که از تردد شناورهای تفریحی به خصوص شناورهای بی‌هویت که موجب بروز مشکلات فراوانی در دریا می‌شوند، جلوگیری کنند.

مهدی ابراهیمی مدیر اداره شیلات شهرستان گناوه نیز گفت: تاکنون 50 درصد از مزارع تولید میگو شهرستان برداشت شده که تا پایان سال برداشت از مزارع به بیش از 3 هزار تن خواهد رسید.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول