اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جمعیت ایثارگر دانشگاه آزاد تاکستان به مرز هزار دانشجو رسید

جمعیت ایثارگر و شاهد دانشگاه آزاد تاکستان به مرز یک هزار دانشجو رسید.

جمعیت ایثارگر دانشگاه آزاد تاکستان به مرز هزار دانشجو رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، حضور جمعیت شاهد و ایثارگر در مراکز و ارگان‌های مختلف همواره مایه افتخار و سربلندی نظام اسلامی در ارج نهادن به مقام ویژه ایثار و تجلیل از مقام فداکاری و رشادت بوده است و بر این اساس خانواده‌های معزز جانبازان، اسرا، آزادگان و شهدا به عنوان چراغ راه هدایت برای نسل‌های امروز خطیرترین وظایف را در درک و فهم عاشورایی ارزش‌ها بر عهده دارند.

تحصیل و پژوهش جمعیت ایثارگر در مراکز علمی، دانشگاه‌ها و میادین دیگر علمی نشانه‌ای از روح ممتاز این اقشار درد کشیده حکایت داشته و نمونه‌ای از دلبستگی و علاقه ملت به آرمان‌های معمار فقید انقلاب اسلامی است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با جمعیت قابل توجه از حجم دانشجویان محصل سهم بسزایی در روند علمی و آموزشی استان قزوین در تولید علم به همراه حرکت دیگر دستگاه‌ها و نهادها و حتی دانشگاه‌های استان داشته و از این لحاظ رتبه دانشگاه آزاد تاکستان قابل توجه است.

گرامیداشت و پاسداشت افتخار‌آفرینی قشر ایثارگران در دانشگاه‌ها همواره از ابتدا مورد اهتمام جدی و اولویت اصلی متولیان دانشگاه‌ها قرار داشته است و این دغدغه با توجه به حجم وسیع دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان به اجرا گذاشته شده است.

در حال حاضر جمعیت ایثارگر و شاهد محصل و در حال پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان به مرز کم‌تر از یک هزار دانشجو رسیده است و این افتخار عاملی بر عزت و سربلندی ایثارگران در عرصه علم و عمل دانشگاه است.

سیدجعفر موسوی در همین خصوص به خبرنگار فارس در تاکستان گفت: تعداد 867 نفر از خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان در دانشگاه آزاد تاکستان به تحصیل اشتغال دارند.

مسئول امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان عنوان کرد: در سال تحصیلی 92-93 جدید بیش از 135 نفر از دانشجویان جدید‌الورود واحد تاکستان از خانواده شاهد و ایثارگر بودند.

این مسئول ادامه داد: 85 دانشجو از این میزان یاد شده از فرزندان شهدا و جانبازان، هشت دانشجو از جامعه جانبازان، دو دانشجو از همسران جانبازان، دو آزاده، یک همسر و 13 فرزند آزاده هستند.

موسوی عنوان کرد: همچنین 10 نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر از رزمندگان دفاع مقدس و 24 نفر نیز از جانبازان زیر 25 درصد هستند.

مسئول امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد تاکستان خانواده معظم شهدا و ایثارگران را گران‌بهاترین ثمره انقلاب و دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: شهدا و ایثارگران با اهدای جان خویش در راه ائمه اسلام سنگر علم، معرفت و انسانیت را فتح کرده و امروز مایه افتخار ملت شریف ایران اسلامی هستند.

آنچه اهمیت دارد نه صرف تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر در محیط‌های دانشگاهی بلکه نشر آموزه‌ها و ارزش‌هایی است که توسط این جمعیت فرهیخته و ایثارگر در سنگر علم و پژوهش است که این بار نه مقابل اسب‌های آهنین و توپ و تانک‌های سخت دشمن بلکه در آوردگاه هجوم بر سر مغز جوانان ایستاده و با نشر اعتقادات، فضای فرهنگی و علمی دانشگاه‌ها را تلطیف کرده و در این حوزه اثرگذار می‌شود.

انتهای پیام/770005/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول