اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

عطر حسینی در دانشگاه پیام نور آبیک پیچید

مراسم سوگواری سالار شهیدان و شهدای کربلا ظهر امروز از سوی بسیج دانشجویی شهرستان آبیک در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد.

عطر حسینی در دانشگاه پیام نور آبیک پیچید

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، به مناسبت ماه محرم، با حضور جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور واحد آبیک با همکاری بسیج دانشجویی شهرستان آبیک و بسیج دانشگاه پیام نور واحد آبیک مراسم سوگواری و عزاداری در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

این مراسم با تلاوتی چند از کلام وحی آغاز شد و یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، دعای پرفیض زیارت عاشورا را قرائت کرد و دانشجویان و اساتید دانشگاه نیز زیر لب این زیارت را زمزمه کردند.

در بین قرائت زیارت عاشورا، در رثای امام حسین (ع) نیز مداحی و مرثیه‌سرایی شد.

بنابر این گزارش، پرچم گنبد و بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) که از سوی آستان قدس امام حسین (ع) به سرکنسولگری ایران در کربلا اهدا شده بود، بین دانشجویان آورده شد و مورد احترام و تکریم دانشجویان قرار گرفت.

سرکنسولگری ایران در کربلا، شکرالله طاهری نام دارد که در زمان دولت نهم، دومین فرماندار شهرستان آبیک و از فرمانداران بومی این شهرستان بوده است و زمانی که پرچم گنبد و بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) به ایشان اهدا می‌شود، وی برای تبرک به شهرستان آبیک می‌آورد.

پرچم گنبد و بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) که در قطع 3 در 4 است، به رنگ سفید و با نام مبارک یا حسین(ع) مزین شده است و در چفیه سیاه و سفید قرار داشت و یکی از اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان آبیک برای تبرک و منور شدن دیدگان دانشجویان و اساتید به دانشگاه پیام نور واحد آبیک آورده بود.

این پرچم مقدس به عنوان تبرک و زیارت مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مدارس، مساجد، هیئت‌های مذهبی برده شده و در اختیار بیماران شهرستان آبیک هم قرار گرفته است.

زمانی که پرچم بالای سر دانشجویان گسترده شد احساس معنوی ویژه و اشک از چشمان دانشجویان و اساتید جاری شد و با زمزمه مداح که گفت:«نسیمی جان‌فزا می‌آید، بوی کرب و بلا می‌آید»، فضای معنوی و روحانی خاصی در دانشگاه پیام نور واحد آبیک طنین‌انداز شد.

در این زمان، تعدادی از دانشجویان و اساتید، نذری‌های خود را در داخل پرچم گنبد و بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) گذاشتند و با بوسیدن این پرچم، چشمان خود را منور کردند.

ابراهیم آبتین مسئول بسیج دانشجویی شهرستان آبیک در این مراسم گفت: زمانی که قبیله بنی‌اسد تصمیم گرفتند شهدای کربلا را به خاک بسپارند با شهدای بی‌سر مواجه شدند.

وی افزود: امام سجاد (ع) که در زندان کوفه به سر می‌بردند به اذن الهی برای تدفین امام حسین (ع) به کربلا آمدند و به قتلگاه نزدیک شد.

این مسئول ادامه داد: امام سجاد (ع) رگ‌های بریده امام حسین (ع) را رو به قبله کرد و لب‌هایشان را بر لب‌های مبارک امام حسین (ع) قرار داد و جسم پاره‌پاره‌شان را در داخل قبر برد و سر قبر را پوشاند.

آبتین خاطرنشان کرد: زمانی که امام سجاد (ع) سر قبر مبارک امام حسین (ع) را پوشاند، با انگشت مبارکشان روی قبر پدر بزرگوارشان نوشت: «هذا قبرالحسین (ع) قتلوه عطشان.»

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان آبیک در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: از 13 آبان امسال تا 16 آذر روز دانشجو، در نظر داریم برنامه‌های ویژه‌ای را در زمینه استکبار ستیزی در دانشگاه‌ها برگزار کنیم.

آبتین افزود: همواره در دنیا و در هر برهه از زمان احتمال اینکه یک واقعه عاشورایی شکل بگیرد، وجود دارد و دانشجویان باید با تأسی از امام حسین (ع) و یاران باوفایش به مبارزه با ظلم و استکبار بپردازند تا دشمنان خیال خام به سرشان نزند و دست از پا خطا نکنند.

وی ادامه داد: دانشجویان باید با افزایش بصیرت لحظه به لحظه‌شان و شناخت به موقع ترفندهای دشمنان، با پشتیبانی از نایب بر حق امام زمان (عج) نقش خود را به نحو احسن ایفا کنند.

وی افزایش معنویت و بهره‌گیری بیشتر از فرهنگ حسینی و ترویج فرهنگ عاشورایی را از اهداف برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع)، فرزندان و یاران بزرگوارشان در دانشگاه پیام نور واحد آبیک ذکر کرد.

انتهای پیام/77006/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول