اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مجموعه فرهنگی، هنری فرشچیان:

نگاه موجود به فضا‌های فرهنگی اصفهان هدفمند نیست

مدیر مجموعه فرهنگی، هنری فرشچیان اصفهان گفت: برنامه‌ریزی و مهندسی فرهنگی درست و مناسب در استان اصفهان انجام نشده است.

نگاه موجود به فضا‌های فرهنگی اصفهان هدفمند نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی، هنری فرشچیان، حمید کشاورز راد با بیان این مطلب اظهار کرد: متأسفانه مشکل این است که سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و طرح‌های فرهنگی اگر هدفمند هم باشد، متناسب با زمان نیستند و در این میان نیز مشکل از آن جا آغاز می‌شود که کشتی زمان از قایق سیاست‌گذاران فرهنگی تند‌تر می‌رود و گاه سیاست‌گذاری‌ها برای اموری انجام می‌شود که ضرورتشان در جامعه از بین رفته و در واقع اکنون هیچ فایده‌ای ندارند.

وی با بیان اینکه مهندسی فرهنگی و برنامه‌ریزی فرهنگی همچون بسیاری از کار‌ها باید به‌روز شود، اضافه کرد: حقیقت آن است که پیشرفت فناوری بر تمام امور و از جمله فرهنگ تأثیر گذاشته و با گسترش ارتباطات امروز شاهد آن هستیم که فرهنگ‌ها در مجاورت هم قرار می‌گیرند، از هم تأثیر می‌گیرند و بر هم تأثیر می‌گذارند.

مدیر مجموعه فرهنگی، هنری فرشچیان تصریح کرد: اگر پدیده تهاجم فرهنگی این روز‌ها در حال یکه‌تازی است، بخشی از رشد آن به این دلیل بوده که دیگران سرعتشان بالا رفته و ما در این مسیر لاک‌پشت‌وار در حال حرکت هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در اصفهان براساس آخرین آمار‌های ارائه ‌شده بالای 90 درصد مردم به هیچ عنوان در طول سال پایشان را در سالن‌های تئاتر نمی‌گذارند، ادامه داد: حال سئوال اینجا است که آیا سیاست‌گذاران فرهنگی ما به این آمار‌ها نظرکرده‌اند و آیا برنامه‌ریزی‌ها متناسب با این وضعیت انجام می‌شود؟

کشاورز راد با بیان اینکه به نظر می‌رسد اوضاع هر روز بدتر می‌شود، پس این به معنای این بوده که ما یک برنامه‌ریزی و مهندسی فرهنگی درست و مناسب در استان انجام نشده است، تاکید کرد: همچنین در حال حاضر درگیر یک سری مسائل و مشکلات هستیم و تصور می‌شود که با رفع آنها اوضاع بهتر می‌شود که البته این موضوع محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از فضا‌های فرهنگی به یک بازاندیشی در حوزه فرهنگ اصفهان نیاز دارد، افزود: نگاهی که به فضای فرهنگی در این استان وجود دارد، نگاهی هدفمند نیست و این موضوع مشکلات بسیاری را پدید آورده و بخش عمده‌ای از ظرفیت این فضا‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و این ظرفیت‌ها به معنای واقعی اسراف می‌شود.

مدیر مجموعه فرهنگی، هنری فرشچیان گفت: با رشد روزافزون فناوری و تبدیل شدن دنیا به دهکده جهانی نیازمند نگاهی نو به فرهنگ هستیم و در همین راستا فرهنگ اصفهان نیز بار دیگر نیاز به یک مهندسی فرهنگی هدفمند، جامع و به‌روز دارد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار نبود یک نگاه هدفمند نگاهی جامع نیز به فضا‌های فرهنگی وجود ندارد و هنوز که هنوز است، فضا‌های فرهنگی ما رستوران و قهوه‌سرا ندارند، گفت: احتیاجات اولیه یک انسان فرهنگ‌دوست در این فضا‌ها برطرف نمی‌شود، چه برسد مردم عادی و انتظار داریم که با این وضع هم مردم به سمت این فضا‌ها هجوم بیاورند و با این وضع مشخص است که چنین اتفاقی هیچ‌گاه رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام/2301/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول