اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره چای فومن خبر داد

پرداخت 70 درصد مطالبات چایکاران فومن

رئیس اداره چای فومن گفت: بالغ بر 70 درصد مطالبات چایکاران فومن پرداخت شده است.

پرداخت 70 درصد مطالبات چایکاران فومن

محمد جعفرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به خرید 6 ‌هزار و 766 تن چای سبز در این شهرستان اظهار کرد: امسال حدود 5 ‌هزار و 800 تن خرید تضمینی چای و 966 تن برگ سبز چای به صورت آزاد خریداری شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد مطالبات چایکاران در سال جاری پرداخت شده است، تصریح کرد: کشاورزان از این روند پرداختی‌ راضی هستند.

رئیس اداره چای فومن افزود: از چای‌های خریداری شده مذکور، بالغ بر یک‌هزار و 550 تن چای خشک در کارخانه‌های چای‌سازی فومن تولید شده است.

وی با اشاره به ارتقای سطح کیفیت چای فومن نسبت به سال‌های زراعی گذشته، خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به چایکاران و خرید تضمینی چای از جمله اقدام‌های حمایتی دولت از کشاورزان چایکار بوده است.

جعفرپور درباره خرید 6 ‌هزار و 766 تن برگ سبز چای در فومن، تصریح کرد: امسال حدود 5 ‌هزار و 800 تن به صورت تضمینی و 966 تن برگ سبز چای نیز آزاد خریداری شده است.

وی با اشاره به خرید چای تضمینی توسط 9 کارخانه در شهرستان فومن، گفت: شش کارخانه اقدام به خرید تضمینی و سه کارخانه اقدام به خرید آزاد چای از کشاورزان کردند.

این مسئول با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از آخرین یافته‌ها و دستاوردهای علمی، تحقیقات کاربردی و برنامه‌ریزی صحیح نسبت به اجرای بهینه برای ارتقای کیفی چای، خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت چای در دستور کار سازمان چای کشور است.

وی با اشاره به وجود 2 هزار و 400 هکتار باغ چای در فومن، تصریح کرد: فومن دارای بیش از 5 هزار و 800 خانوار چایکار است.

جعفرپور با تأکید بر اینکه احیا، اصلاح و به‌زراعی باغ‌های چای فومن ضروری است، یادآور شد: به دلیل عمر طولانی باغ‌های چای ایران باید این بوته‌های چای اصلاح شوند.

وی متذکر شد: توسعه و به‌زراعی باغ‌های چای شمال کشور و اصلاح بوته‌های چای، هزینه‌های تولید را کاهش داده و منجر به افزایش کیفیت چای تولیدی می‌شود.

انتهای پیام/84001/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول