اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان چای کشور صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین جشنواره کشوری «عسل و چای ایرانی» در مازندران

مدیر نخستین جشنواره کشوری عسل و چای ایرانی گفت: با حضور رئیس سازمان چای کشور، نخستین جشنواره کشوری عسل و چای ایرانی از سوم تا هفت آذرماه سال جاری در بابل برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین جشنواره کشوری «عسل و چای ایرانی» در مازندران

رامین بابایی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره که برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود تضمین سلامتی مردم جامعه و گنجاندن غذای سالم در سبد غذایی مردم است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره نخستین جشنواره تخصصی عسل در ایران است، افزود: تاکنون در کشور جشنواره‌ای تحت عنوان خاص عسل برگزار نشده گرچه در کنار غذاهای دیگر به جشنواره ارائه شده است.

این مسئول درباره انتخاب عسل و چای برای جشنواره اذعان داشت: عسل و چای دو کالای مهم و مکمل هم بوده که هر دو در سبد کالای غذایی مردم قرار دارد.

بابایی با اشاره به اینکه صنعت چای ایران در معرض نابودی است، بیان داشت: امروزه یکی از پنج عامل مهمی که در ایران سبب افزایش و شیوع بیماری سرطان شده مصرف بالای چای پررنگ کرده است.

وی بیان داشت: این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا قشر زحمت‌کش چای کار کشور بتوانند صنعت چای کاری خود را به جامعه شناسانده و زمینه احیا این صنعت را فراهم کنند.

مدیر نخستین جشنواره کشوری عسل و چای ایرانی خاطرنشان کرد: 99 درصد چای‌های موجود دارای رنگ شیمیایی است در حالی که چای ایرانی بهترین چای دنیا به دلیل مستعد بودن خاک لاهیجان و گیلان است، گرچه مهم‌ترین خصیصه آن دیردم کشیدن آن است اما هرگز بد طعم و پیر نمی‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی کشور، توجه به تولیدات داخلی مهمترین حربه در برابر تحریم دشمنان است، تصریح کرد: به دلیل مافیای موجود، با وجود چنین صنعت با اهمیتی در منطقه و کشور متاسفانه شاهد فراموشی این صنعت هستیم درحالی که این صنعت می‌تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان مستعد داشته باشد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که برای تبلیغات و استفاده صحیح از تولیدات داخلی چای در حاشیه این نمایشگاه انجام می‌شود برگزاری کارگاه  آموزشی از سوی سازمان چای کشور است تا نحوه مصرف و روش صحیح دم کردن چای که خود نوعی علم است را به بازدیدکنندگان آموزش دهند.

وی تصریح کرد: چای رفاه و چای فنجان بزرگترین شرکت چای ایرانی کشور تاکنون اعلام آمادگی برای حضور در این جشنواره دارند که برای نخستین بار درمازندران در بابل شرکت می‌کنند.

این مسئول اذعان داشت: حضور یک زن و مرد با لباس سنتی محلی اقدام به پخت و فروش نان محلی کماج با طعم‌های مختلف با قیمت ارزان برای تبلیغ فرهنگ بومی محلی و استفاده از محصولات محلی سالم از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

بابایی با اشاره به اینکه در این جشنواره 24 غرفه به ارائه محصولات خود می‌پردازند، تصریح کرد: برآورد هزینه برگزاری این جشنواره بیش از 23 میلیون تومان بوده که از آورده شخصی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه محصولات ارائه شده در این نمایشگاه کاملا سالم و ارگانیک هستند، خاطرنشان کرد: اکثر محصولات عسل این نمایشگاه ارگانیک بوده و از فیلتر آزمایشگاه گذشته‌اند و استفاده آن نه تنها برای بیماران دیابتی هیچگونه ضرری ندارد بلکه بسیار مفید نیز خواهد بود.

بابائی اظهار داشت: در این جشنواره عسل ناب از سراسر کشور از جمله قائم، کیمیا، اصفهان، خوانساری تبریز ارایه می‌شود.

وی بیان داشت: بیش از 26 هزار دعوت نامه برای تمام ارگان‌های دولتی و خصوصی ارسال خواهد شد.

بابائی گفت: صنعت عسل منوط به واردات بی‌رویه است، بنابراین قصد داریم در این نمایشگاه عسل ارگانیک را در کشور رواج داده  تا خاصیت دارویی آن شناسانده و بی‌واسطه به دست مردم برسد تا کمکی به زنبورداران باشد.

انتهای پیام/86009/ش40/ض1002
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول