اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ آیت‌الله علم‌الهدی در یادواره شهید زین‌الدین:

آمریکا دیگر در دنیا حرف نخست را نمی‌زند / ایران ‌معیارهای سیاست بین‌المللی را ‌زیر و رو کرده است

امام جمعه مشهد با بیان اینکه آمریکا دیگر در دنیا حرف نخست را نمی‌زند، گفت: ایران ‌معیارهای سیاست بین‌المللی را ‌زیر و رو کرده است.

آمریکا دیگر در دنیا حرف نخست را نمی‌زند / ایران ‌معیارهای سیاست بین‌المللی را ‌زیر و رو کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی دوشنبه ‌شب در یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم که در حرم مطهر فاطمه معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: اهل بیت(ع) دارای ویژگی‌های نیکوی فراوانی بودند که از آن جمله می‌توان به علم و دانش فراوان آنها اشاره کرد.

وی افزود: هر چه که بر این نظام می‌گذرد و بر عظمت اسلام افزوده می‌شود و نیز انوار انقلاب مقدس اسلامی در شوکت‌بخشی دین و اسلام بر روی کره زمین از توسعه بالاتری برخوردار می‌شود، نقش‌آفرینی سردار بزرگی مانند شهید زین‌الدین و 6 هزار جان داده ایثارگر قمی و سایر شهدای ایرانی بیشتر به چشم می‌آید زیرا آنها از چشمه‌ای سیراب شده‌اند که اهل بیت (ع) آن را استخراج کرده‌ بودند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه دلدادگی شهدا به اهل بیت(ع) در وصیت‌نامه شهید زین‌الدین آنجا که می‌گوید پاسدار کسی است که حسین(ع) را بشناسد نمایان است گفت: انسان‌هایی در این مکتب رشد می‌یابند که در موقعیت ویژه آن دوران عمق دلدادگی و فداکاری در راه دین را هم از نظر جان استقبال کردند و به ورطه هلاکت و فدایی شدن افتادند و هم بصیرت را با عمق بینش فکر لمس کردند و توانستند ضرورت ایثارگری را بشناسند و آثار کار بزرگشان در جامعه دینی امروز ما دیده شود.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره‌هایی همچون آنچه امشب شاهد آن هستیم و علما و فضلای حوزوی و همه اقشار در آن شرکت می‌کنند تنها به این دلیل نیستند که بدانیم شهدا تا چه حد عظمت دارند بلکه باید به سوالی بزرگ پاسخ بگوییم و آن اینکه اگر شهدا نبودند چه می‌شد.

علم‌الهدی با اشاره به دستاوردهای فراوان انقلاب و جانبازی شهدا در دوران دفاع مقدس عنوان داشت: در اینجا باید به فلسفه عاشورا توجه کنیم زیرا شهدای ما نیز با پیروی از اباعبدالله(ع) گام در جبهه‌ها گذاشتند.

آمریکا دیگر در دنیا حرف نخست را نمی‌زند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پس از شهادت حضرت علی(ع) این تفکر نهادینه شده بود که هر آن کس قدرت بیشتری دارد باید حکومت را در دست بگیرد گفت: به همین دلیل مردم با اینکه ائمه اطهار(ع) از جمله امام حسین(ع) را دوست داشتند ولی شمشیرهایشان علیه ایشان به کار می‌رفت.

وی بیان داشت: در آن دوران معیار سیاسی و اجتماعی تغییر یافته بود و اباعبدالله (ع) در چنین شرایط قیام کرد تا ثابت کند حرف نخست را قدرت و زور نمی‌زند بلکه هر جا حق باشد باید پای آن ایستاد ولو با دست خالی به همین دلیل محرم را ماه پیروزی خون بر شمشیر می‌نامیم؛ اگر ایشان قیام نکرده بودند جریان فکری فتنه در میان مسلمانان نهادینه می‌شد و تا قیامت هیچ فرد و گروهی که قدرت نداشت در مقابل انحراف و زور ایستادگی نمی‌کرد.

علم‌الهدی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز بر همین مبنا شکل گرفت زیرا مردم مسلمان ما از امام حسین(ع) آموخته بودند که با خون هم می‌توان به جنگ قدرت رفت؛ پس از عاشورا بود که بسیاری قیام‌های دیگر صورت گرفت و مردم دانستند که می‌توان بدون حضور در جبهه قدرت در مقابل زورگویی ایستاد و همینجاست که در می‌یابیم اگر شهدای ما به شهادت نمی‌رسیدند چه اتفاقی می‌افتاد.

امام جمعه مشهد با اشاره به تقسیم‌بندی‌های سیاسی و نظامی پس از جنگ جهانی دوم و سلطه استعمار بر ملت‌های ضعیف‌تر خاطرنشان کرد: در نتیجه جریان‌های باطل معیار حکومت و اقتدار جهانی را در دست گرفتند و این فرهنگ را ترویج کردند که قدرت بر مبنای ثروت و تزویر به دست می‌آید.

ایران ‌معیارهای سیاست بین‌المللی را ‌زیر و رو کرد

وی گفت: اگر شهدای ما در دوران دفاع مقدس جان خود را فدا نمی‌کردند این معادله بر هم نمی‌‌خورد و معیارهای سیاست بین‌المللی زیر و رو نمی‌شدند؛ در جنگ تحمیلی تمام قدرت‌های جهانی اراده کردند که نظام اسلامی را شکست دهند ولی خلاف این امر ثابت شد و صدام بود که در نهایت با ذلت و خواری شکست خورد.

علم‌‌الهدی با اشاره به خلأیی که امروز آمریکا آن را احساس می‌کند بیان داشت: امروز این کشور در دنیا حرف نخست را نمی‌زند و به همین دلیل به حالت انفعال درآمده؛ شهادت زین‌الدین‌ها بود که این نتیجه را در پی داشته است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: آمریکا خواستار این است که مردم ایران شهدای خود را فراموش کنند؛ دولت این کشور در صدد این است که همه جهان را به بردگی خود بکشاند.

وی با اشاره به شعار «شهیدان زنده‌اند الله اکبر» بیان کرد: این شعار به این معنا است که رابطه ما با آمریکا هرگز.

علم‌الهدی با بیان اینکه این شعار نشان دهنده شعور والاست بیان کرد: سر دادن این شعار به معنای این است که عزت قبلی آمریکا که بخواهد حرف اول را در دنیا بزند قابل برگشت نیست و روز به روز این کشور در ذلت بیشتری خواهد بود.

آمریکا از رابطه با ایران به ‌دنبال عزت ‌است

امام جمعه مشهد با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم‌هایی تشییع پیکر شهدا بیان کرد: مادران و پدران شهدا بیست و چند سال در داغ جانگداز عزیزانشان به سر می‌برند و اینها شعار نیست اینها واقعیت است و نشان می‌دهد که ما پیرو مکتب امام حسین(ع) هستیم.

وی تاکید کرد: بعد از شش هزار شهید قم و فرمانده بزرگواری مثل سرلشکر زین‌الدین باید از دختر بچه‌ چند ساله‌ای که در چنگ دشمن اسیر بود درس گرفته و عزت انقلاب، نظام و مملکت را حفظ کنیم.

علم‌الهدی با اشاره به انجام مذاکرات در زمینه هسته‌ای ادامه داد: در چند وقتی که مذاکره شروع شده است تحقیرهایی صورت گرفته که در طول دوران پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است.

وی تاکید کرد: آن مردک می‌گوید ما به اینها مُسکن می‌دهیم؛ ما زین‌الدین داشتیم و هشت سال در عرصه دفاع با دنیا مقابله کرده و دنیا را به زانو در آوردیم آیا آن مرد ناپاک مرتد باید بگوید به ایشان مسکن می‌دهیم.

امام جمعه مشهد گفت: ما که هشت سال دفاع مقدس را با صلابت پشت سر گذاشتیم آیا باید تهدید شویم و سه بار بگوید گزینه نظامی روی میز است.

وی تأکید کرد:‌ امروز که ما در مقابل آمریکا، اروپا، غرب و صهیونیست‌ها قرار گرفته‌ایم بر حق هستیم و باید تا آخر ایستادگی کنیم.

علم‌الهدی با اینکه شهدا مرد و مردانه به ما عزت دادند بیان کرد: آن روزی که شهدا شهید شدند تنها جایی که پرچم آمریکا را آتش می‌زدند ایران بود ولی امروز در همه نقاط دنیا شعار مرگ بر آمریکا سر داده و پرچم آمریکا را به آتش می‌کشند.

وی تصریح کرد: ما پای عزت ایستاده‌ایم حال دشمن بخواهد با کمال گستاخی بگوید که می‌خواهیم به ایشان مُسکن دهیم؛ امیدواریم که کارگزاران نظام و جامعه بصیرت معنوی و آسمانی رهبر عزیز حکیم را نصب‌العین قرار دهند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مذاکره کنندگان خط قرمزها را رعایت کردند گفت: ولی باید خود را برای مقاومت قوی‌تر و شدیدتر آماده کنیم.

انتهای پیام/78004/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول