اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی دشتستان:

دشتستان 105 هزار هکتار جنگل طبیعی و دست‌کاشت دارد

رئیس اداره منابع طبیعی دشتستان گفت: شهرستان دشتستان 105 هزار هکتار جنگل طبیعی و دست‌کاشت دارد.

دشتستان 105 هزار هکتار جنگل طبیعی و دست‌کاشت دارد

ابوالقاسم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: در اسلام سفارش بسیار زیادی به درختکاری شده و در نظام اسلامی نیز مسئولان توجه خاصی به درختکاری و ترویج فرهنگ درختکاری دارند.

وی افزود: دشتستان دارای منابع طبیعی ارزشمندی است و حفاظت از این منابع و گسترش فضای سبز باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان خاطرنشان کرد: حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و حفاظت مستمر همه جانبه از حدود منابع ملی و طبیعی جنگل‌ها و مراتع حفاظتی و ذخایر جنگلی با استفاده از وسائل نقلیه زمینی و هوایی از برنامه‌های این مدیریت است.

محمدی تصریح کرد: افزایش برنامه‌های آموزشی ترویجی در بین روستائیان و جنگل‌نشینان و عشایر نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

وی اضافه کرد: افزایش جنگل‌کاری، توسعه فضای سبز در تمام مکان‌ها و کمربندی شهرها و حاشیه راه‌ها، توسعه زراعت چوب و تهیه طرح‌های مدیریت منابع جنگلی و صیانت از جنگل‌ها و نظارت بر آنها نیز از دیگر ماموریت‌های این اداره است.

رئیس اداره منابع طبیعی دشتستان با بیان اینکه دشتستان 105 هزار هکتار جنگل طبیعی و دست‌کاشت دارد گفت: در دشتستان بیش از 105 هزار هکتار جنگل شامل 12 هزار هکتار جنگل دست‌کاشت و 93 هزار هکتار جنگل طبیعی هستیم.

محمدی ابراز داشت: بادام، کلخنگ، کنار و سایر درختان جنگلی از جمله درختان موجود در دشتستان به شمار می‌روند که برای حفاظت از گونه‌های مختلف گیاهی اهتمام می‌ورزیم.

وی افزود: امسال بیش از 340 هکتار از اراضی جنگلی دشتستان غرس خواهند شد که مطالعات آن انجام گرفته و نقشه‌برداری نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/2452/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول