اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه

دومین همایش ائمه جماعت و فرماندهان بسیج در میناب برگزار شد

دومین همایش مشترک ائمه جماعت، اعضا هیئت امنا مساجد و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج در میناب برگزار شد.

دومین همایش ائمه جماعت و فرماندهان بسیج در میناب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق مرکز هرمزگان، جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب عصر امروز در این همایش مأموریت و رسالت اصلی بسیج را تشکیل جامعه اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: بسیج باید با محور قرار دادن مسجد در فعالیت‌های خود با حفظ دستاوردهای انقلاب به دنبال تشکیل و حفاظت از جامعه اسلامی باشد.

ابراهیم حسین‌زاده در ادامه استفاده خوب، مناسب و بهینه از پتانسیل و ظرفیت مسجد را بهترین راه و شیوه در برخورد با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: از آنجایی که مسجد در بین مسلمانان دارای جایگاه مقدس و به مثابه پایگاه اجتماعی و سیاسی تلقی می‌شود،‌ می‌توان از کارکردهای آن در مقابله با هر توطئه ضد فرهنگی و دینی استفاده کرد.

وی با بیان برخی کارکردهای مسجد، عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال را از کارکردهای اصلی مسجد برشمرد و با ذکر این مطلب که مسجد در دوران پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) محلی برای برپایی نشست‌های سیاسی، دینی، نظامی، پیگیری امور فرهنگی و تبلیغی و حتی برگزاری آئین عروسی بود اظهار داشت: این بیانگر کارکردهای مسجد در حوزه‌های مختلف است.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب با تأکید بر اینکه کارکردهای مساجد در همه بخش‌ها باید احیا شود، افزود: اعضا هیئت امنا، کانون‌های فرهنگی و بسیجیان فعال در پایگاه‌ها باید نسبت به این مقوله تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به نقش مساجد در تربیت نسل دینی و ارزشی، کمبود امام جماعت را مهمترین مشکل مساجد در میناب ذکر کرد.

این مسئول همچنین از خادمان و هیئت امنا مساجد خواست تا در برخورد با قشر جوان و نوجوان با بکار بردن ظرافت و اخلاق نیکو آنان را سمت مساجد جذب کنند.

حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های ضد اسلامی توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: تمام امکانات و هزینه‌هایی که دشمنان در این راستا به کار گرفته‌اند برای مقابله و حذف دین مبین اسلام است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب نیز در این مراسم ولایت فقیه را تجلی بخش ولایت و حاکمیت الهی در زمان غیبت امام عصر (عج) دانست و عنوان کرد: ولایت فقیه از نعمت‌های خداوند است که باید شکرگزار آن بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عبداللهی با بیان اینکه مردم ایران بهترین ملت‌های دنیا هستند، افزود: از زمان جرقه انقلاب مردم همواره و در همه صحنه‌ها با حضور مستمر و پایدار خود از ارزش‌ها، دستاوردها و آرمان‌های امام و رهبری حمایت و حراست کرده‌اند.

وی در ادامه با ذکر این مطلب که ملت ایران از مردم عصر حجاز در زمان پیامبر (ص) و از مردم کوفه در زمان امام علی (ع) بهتر و برتر هستند افزود: اگر ائمه اطهار (ع) امتی نظیر ملت و مردم ایران داشتند این همه سختی که در تاریخ نقل شده بر آنها پیش نمی‌آمد.

عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود بصیرت بخشی و ارتقا بینش سیاسی مردم به ویژه نسل کنونی و قشر جوان را از وظایف مهم همه مسئولان، بسیج و فعالان در مساجد عنوان کرد.

وی جهاد علمی و افزایش سطح توانمندی‌های علمی را یکی از الزامات در حفظ اسلام و آرمان‌های امام و رهبری دانست و گفت: جوانان باید در کنار معنویت، خود را به سلاح علم مجهز کنند.

این مسئول با اشاره به فرازهایی از حکمت 73 نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: انسان باید رضایت خدا را بر هر چیزی مقدم بدارد و با راز و نیاز و ارتباط با خدا توانمندی علمی و بصیرت سیاسی و دینی خود را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: بسیجیان باید با حضور پرشور و گسترده خود شور معنوی را در مساجد بیشتر کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب در ادامه با بیان این که بسیج به دلیل این که شکل یافته از طیف‌های مختلف سنی است و از قابلیت‌های فراوانی برخوردار است اظهار داشت: فرماندهان پایگاه‌ها و اعضا هیئت امنا مساجد باید برای ایجاد الفت و حفظ وحدت بین دو سنگر مسجد و بسیج تمام تلاش خود را به کار گیرند.

عبداللهی همچنین با تأکید بر اینکه برخی آداب و شیوه‌های عزاداری که موجب تضعیف مذهب می‌شود باید اصلاح شود اظهار داشت: هیئت امنا مساجد باید با بهره‌گیری از ظرفیت روحانیت از رسوم نامناسب در آئین‌های دینی به ویژه عزاداری‌ها جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس در این همایش که در مسجد انقلاب پاکوه میناب برگزار شد 200 نفر از اعضا هیئت امنا مساجد، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و ائمه جماعت حضور داشتند.

انتهای پیام/88004/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول