اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز شهادت شهید زین‌الدین

یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم برگزار شد

یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم در حرم مطهر فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم امشب در سالروز شهادت شهیدان زین‌الدین در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

در این یادواره آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) و امام جمعه قم، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، پیریایی استاندار قم و جمعی از مسئولان و مدیران شهر و استان قم حضور داشتند.

در ابتدای این یادواره سردار مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی‌بن ابی‌طالب(ع) در سخنانی اظهار داشت: امروز بر ما لازم است که در دوران جنگ تمام عیار نرم دشمنان که سختی و پیچیدگی آن به مراتب از روزهای سخت دفاع مقدس بیشتر است با درس‌آموزی از سرور و سالار شهیدان و مکتب اسلام ناب محمدی(ص) از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم و به قله‌های سعادت دست یابیم.

وی ادامه داد: ولایت‌مداری عاملی است که ما را از گردنه‌های پر فراز و نشیب عبور می‌دهد و صبح پیروزی را به ما نشان خواهد داد.

در ادامه آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد سخنرانی کرد.

 

وی گفت: برگزاری یادواره‌هایی همچون آنچه امشب شاهد آن هستیم و علما و فضلای حوزوی و همه اقشار در آن شرکت می‌کنند تنها به این دلیل نیست که بدانیم شهدا تا چه حد عظمت دارند بلکه باید به سوالی بزرگ پاسخ بگوییم و آن اینکه اگر شهدا نبودند چه می‌شد؛ در اینجا باید به فلسفه عاشورا توجه کنیم زیرا شهدای ما نیز با پیروی از اباعبدالله(ع) گام در جبهه‌ها گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای ارزش‌های عاشورایی است زیرا مردم مسلمان ما از امام حسین(ع) آموخته بودند که با خون هم می‌توان به جنگ قدرت رفت؛ پس از عاشورا بود که بسیاری قیام‌های دیگر صورت گرفت و مردم دانستند که می‌توان بدون حضور در جبهه قدرت در مقابل زورگویی ایستاد و همینجاست که در می‌یابیم اگر شهدای ما به شهادت نمی‌رسیدند چه اتفاقی می‌افتاد.

علم‌‌الهدی با اشاره به خلأیی که امروز آمریکا آن را احساس می‌کند بیان داشت: امروز این کشور در دنیا حرف نخست را نمی‌زند و به همین دلیل به حالت انفعال درآمده؛ شهادت زین‌الدین‌ها بود که این نتیجه را در پی داشته است.

انتهای پیام/78004/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول