اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی مطرح کرد

پیش‌بینی شرکت 10 هزار نفر در المپیاد قرآن و حدیث المصطفی

مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی گفت: تاکنون 2500 نفر از طلاب خارجی ساکن در داخل ایران در این المپیاد ثبت نام کرده‌اند، اما ظرفیت سامان‌دهی شرکت‌کنندگان تا 10 هزار نفر با احتساب شرکت‌کنندگانی از خارج از کشور وجود دارد.

پیش‌بینی شرکت 10 هزار نفر در المپیاد قرآن و حدیث المصطفی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین اسدی عصر امروز در نشست خبری نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی با بیان اینکه ثبت نام در داخل کشور 17 آبان ماه امسال به پایان رسیده است، اظهار کرد: تاکنون 2500 نفر از طلاب خارجی ساکن در داخل ایران در این المپیاد ثبت نام کرده‌اند ولی ظرفیت سامان‌دهی شرکت‌کنندگان تا 10 هزار نفر با احتساب شرکت‌کنندگانی از خارج از کشور وجود دارد.

وی افزود: تا 20 روز دیگر ثبت نام در خارج از کشور امکان‌پذیر است؛ 12 رشته در نوزدهمین المپیاد تدوین شده و در هر دو جنسیت زن و مرد در بخش شفاهی افرادی به عنوان برگزیده انتخاب خواهند شد و در مجموع حدود 100 برگزیده در مرحله نهایی خواهیم داشت که نیمه بهمن‌ ماه در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه المپیاد قرآن و حدیث به صورت یکپارچه برای واحدهای داخل و خارج کشور برگزار می‌شود، گفت: این مراسم در مدرسه المهدی و از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه همین هفته آغاز می‌شود و شامل برنامه‌هایی همچون اجرای همخوانی طلاب، نوحه‌خوانی و عزاداری به مناسبت محرم‌الحرام و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی خواهد بود.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه از مراکز برتر در برگزاری المپیادهای گذشته در داخل و خارج کشور تجلیل خواهد شد.

اسدی با بیان اینکه آزمون‌های کتبی به صورت آنلاین از تاریخ 19 آذرماه تا سوم دی‌ماه برگزار خواهند شد، گفت: طلاب می‌توانند در هر جایی که اینترنت در اختیارشان باشد طی این روزها در آزمون شرکت کنند.

مدیرکل قرآن و حدیث جامعه المصطفی مرحله پایانی المپیاد را شامل دو بخش شفاهی دانست و عنوان داشت: 14 تا 16 بهمن‌ ماه برای این منظور در نظر گرفته شده و پس از آن مراسم اختتامیه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اجتماع تخصصی حافظان قرآن کریم المصطفی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نیز نشستی علمی با عنوان قرآن و سبک زندگی اسلامی از جمله برنامه‌های جانبی مراسم اختتامیه هستند.

اسدی با بیان اینکه طلاب جامعةالمصطفی مخاطبان اصلی این المپیاد هستند، عنوان داشت: وظیفه نخست ما زیر پوشش قرار دادن این افراد به عنوان کسانی است که جوامع خود را به حرکت درخواهند آورد و در جایگاه تبلیغ می‌توانند موثر باشند.

مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه گفت: در خارج از کشور می‌توانیم ادعا کنیم فارغ‌التحصیلان المصطفی در هر حرکت قرآنی نقش نخست را دارند به همین دلیل در آن مناطق قرآن‌آموزان مراکز قرآنی ما که طلاب رسمی و درجه یک جامعةالمصطفی نیستند هم می‌توانند در المپیاد قرآن و حدیث شرکت کنند ولی در داخل کشور به دلیل اینکه سازمان‌های دیگر برنامه‌های قرآنی ویژه‌ای دارند لزومی به شرکت دادن دیگران ندیدیم.

انتهای پیام/78004/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول