اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌ دستی همدان خبر داد

ارائه 20 اثر صنایع‌ دستی دارای نشان ملی همدان در مجتمع صنایع‌ دستی

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری همدان از ارائه 20 اثر صنایع‌دستی دارای نشان ملی همدان در مجتمع صنایع‌دستی خبر داد.

ارائه 20 اثر صنایع‌ دستی دارای نشان ملی همدان در مجتمع صنایع‌ دستی

علیرضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، از برگزاری نمایشگاه دریافت‌کنندگان مهر اصالت در مجتمع صنایع‌دستی همدان خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه که به آثار دارای نشان ملی اختصاص یافته از 27 آبان ماه به مدت یک هفته کار خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه 20 اثر از هنرمندانی که آثار خود را برای دریافت مهر اصالت به میراث فرهنگی کشور ارائه کرده‌اند، شرکت کرده‌اند.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی همدان تابلوی اسماء اعظم معرق چوب اثر علیرضا یعقوبی از نهاوند، تابلوی دعای گوشه‌نشینان و سوره کوثر اثری از هادی تشکینی در رشته حکاکی چوب از تویسرکان، ساز سنتی تار اثری از بهروز جعفری کلهر از ملایر، امیر برق‌زدگان در سه اثر در رشته‌های گره چینی، معرق و نازک‌کاری چوب شامل قلمداد معرق، کمانچه و میز معرق و عباس دلزنده در رشته خراطی و نازک‌کاری آثاری چون شکلات‌خوری و سه عدد فرفره چوبی را در این نمایشگاه ارائه کرده‌اند.

وی بیان داشت: یحیی مینایی جلیل در رشته نقاشی روی سفال با یک گلدان از همدان، ساز سنتی و کمانچه فرزاد مهرابی، رسول خلج با اثر کیف در رشته سراجی سنتی، عبدالعلی ظفری با ساخت ساز سنتی از نهاوند، مرتضی خانی‌پور با بشقابی در رشته نقاشی روی سفال، عبدالله عبدی ساز سنتی و کوزه ماد، علی دلزنده با جای کتاب و جعبه اسلیمی، محمدعلی روان با ساز 6 سیم شورمست و سعید نجم‌آرا با گوشواره‌ای از زیورآلات سنتی از دیگر آثار هنرمندان حاضر در این نمایشگاه به شمار می‌روند.

قاسمی در ادامه یادآور شد: این آثار برای دریافت مهر اصالت معرفی شده‌اند که تاکنون موفق به دریافت نشان ملی شده‌اند و برای دریافت نشان بین‌المللی به یونسکو ارسال خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر 20 اثر فوق که نشان ملی دریافت کرده‌اند، 14 نشان ملی نیز در سال 91 موفق به اخذ نشان ملی شدند.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی همدان از دریافت مهر اصالت 10 اثر صنایع‌دستی همدان خبر داد و بیان داشت: تاکنون دو اثر در سال 87، سه اثر در سال 89 و پنج اثر در سال 91 موفق به دریافت مهر اصالت از یونسکو شدند.

انتهای پیام/89003/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول