اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا خواستار شد

تخفیف بیمه به کشاورزان خوش‌حساب و فاقد اخذ غرامت

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا با اشاره به موضوع قرار دادن جوایز ویژه و تخفیف به آن دسته از بهره‌بردارانی که به صورت متوالی و بدون اخذ غرامتی هر سال نسبت به بیمه محصولاتشان اقدام می‌‌کنند تاکید کرد.

تخفیف بیمه به کشاورزان خوش‌حساب و فاقد اخذ غرامت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا عباسی ظهر امروز در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی به عنوان اهرمی حمایتی باید توسعه یابد و زیان‌های احتمالی فعالان بخش کشاورزی را به حداقل برساند.

وی افزود: ورود شرکت‌های دیگر بیمه‌گر در کنار صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای بیمه کردن محصولات کشاورزی می‌تواند به ایجاد رقابت در بین کارگزاران بیمه منجر شود.

عباسی با بیان اینکه عملکرد صندوق بیمه در سال‌های اخیر باعث شده است اقبال کشاورزان از بیمه محصولات خود به شدت کاهش یابد، ادامه داد: ورود بخش خصوصی بیمه می‌تواند به بیمه بخش کشاورزی نظام بخشیده و ضمن حمایت مویرگی از فعالان بخش کشاورزی در تمام شهرها و روستاها حمایت همه جانبه‌ای از بخش کشاورزی داشته باشد.

عباسی بر حضور بخش غیردولتی در صنعت بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: گسترش بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند تحولی ژرف در توسعه بخش کشاورزی را به دنبال داشته باشد.

وی بر اطلاع‌رسانی و اشاعه فرهنگ بیمه در بین بیمه‌گران و بیمه‌پذیران و توجیه کشاورزان درباره فلسفه و هدف‌های بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: در عرصه کشاورزی سالیان سال است که طرح بیمه محصولات کشاورزی به اجرا درآمده ولی متاسفانه استقبال از بیمه آن طور که باید نیست و وقتی علت استقبال نکردن بهره‌برداران را جویا می‌شویم، نارضایتی از عملکرد صندوق بیمه را به عنوان اصلی‌ترین دلیل بیان می‌کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا به مهم‌ترین عوامل امتناع کشاورزان از بیمه کردن محصولاتشان اشاره کرد و گفت: فرمول‌های محاسبه غرامت و پرداخت خسارت برای جبران تبعات حوادث غیرمترقبه به ضرر کشاورزان است.

وی با اشاره به نارضایتی کشاورزان نسبت به عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: با عملکرد فعلی صندوق، بهره‌برداران رغبتی برای بیمه‌گذاری ندارند از این رو در این راه کمک گرفتن از بخش خصوصی برای رقابت جدی‌تر در عرصه بیمه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

عباسی به موضوع قرار دادن جوایز ویژه و تخفیف به آن دسته از بهره‌بردارانی که به صورت متوالی و بدون اخذ غرامتی هر سال نسبت به بیمه محصولاتشان اقدام می‌‌کنند تاکید کرد و گفت: همچنانکه به آن دسته از افرادی که در طول سال از کوپن‌های بیمه خودرویشان استفاده نکرده‌اند در بیمه سال بعد از آن تخفیف شامل‌شان می‌شود لازم است که در مورد بیمه محصولات کشاورزی نیز این مهم صورت پذیرد.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول