اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری اصفهان خبر داد

استفاده از انرژی خورشیدی در سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از استفاده از انرژی خورشید در مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان خبر داد و گفت: مطالعات این طرح انجام شده و این طرح در مرحله انتخاب پیمانکار است.

استفاده از انرژی خورشیدی در سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان

محسن رنجبر امروز  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در زمان حاضر تولید انرژی بسیار سخت و دشوار است و هزینه‌های بسیاری را به دنبال دارد، اظهار کرد: از چند سال گذشته مدیریت شهری در حال اجرای طرح‌های مختلف برای مدیریت انرژی و افزایش بهره‌وری است.

وی از اقدامات موثر این معاونت در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی و جلوگیری از هدر‌رفت انرژی الکتریکی خبر داد و افزود: احیا و افزایش کیفیت زیست محیطی شهر، حفاظت و بهره‌برداری از محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها به عنوان اهداف کلان برنامه اصفهان 95 است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: ایجاد تعادل و توازن پایدار، توسعه فضای سبز و ارتقای کیفیت محیط زیست شهری از دیگر اهداف این برنامه محسوب می‌شود و بخش عمده‌ای از این اهداف با استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر قابل دست‌یابی است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون شهرداری اصفهان استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر همانند انرژی باد، خورشید و پسماند را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر همانند انرژی بادی، خورشیدی و پسماند به منظور کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌های شهرداری، پارک‌ها و فضا‌های عمومی از سوی حوزه معاونت خدمات شهری اصفهان در حال انجام است.

رنجبر با اشاره به اجرای طرح استحصال انرژی باد در اصفهان با نصب توربین بادی با مشارکت شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تاکید کرد: سال گذشته 900 مگا‌وات برق توسط این توربین تولید شده است، به صورتی که تله‌کابین صفه به عنوان صنعت دوستدار محیط زیست و از انرژی‌های تجدیدپذیر تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تلاش می‌کند تا سالیانه برنامه‌هایی را در حوزه‌های مختلف زیست محیطی براساس اهداف اصفهان 95 اجرا کند، ادامه داد: در این راستا معاونت خدمات شهری استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر را به منظور ارتقای محیط زیست شهری در حوزه خدمات شهری در دستور کار خود قرار داده و این مهم در حال پیگیری است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان همچنین استفاده از انرژی خورشید در مرکز همایش‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: در حال حاضر مطالعات این طرح انجام شده و این طرح در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و همچنین مطالعات استحصال انرژی از رجیکت کارخانه بازیافت نیز انجام شده است.

وی به استفاده از انرژی فوتو‌ولتائیک در شهرداری‌های مناطق اصفهان اشاره و اظهار کرد: یکی از پروژه‌های تعریف شده در این معاونت گسترش و توسعه استفاده از انرژی‌های فوتو‌الکترتیک خورشیدی در محوطه‌های عمومی و پارک‌‌های شهر است.

انتهای پیام/63012/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول