اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی:

ترویج کتاب و کتاب‌خوانی نیازمند تغییر نگرش در جامعه است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: برای ترویج کتاب و کتابخوانی در خانواده نیاز به تغییر نگرش در جامعه و همت مسئولان فرهنگی در این زمینه است.

ترویج کتاب و کتاب‌خوانی نیازمند تغییر نگرش در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: سرانه مطالعه کشور و استان به نسبت پیش‌بینی شده نرسیده است و باید از سرمایه عظیم و تاثیرگذار کتاب در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی استفاده شود.

وی با اشاره به نقش بسزای خانواده در جامعه، افزود: در سبد هزینه خانوار مبلغی که برای کتاب در نظر گرفته می‌شود از نیم درصد پیش‌بینی شده نیز کمتر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: برای ترویج کتاب و کتابخوانی در خانواده نیاز به تغییر نگرش در جامعه و همت مسئولان فرهنگی در این زمینه است.

قریب با بیان اینکه در سال‌های اخیر این حوزه دارای رشدی مضاعف بوده است، خاطرنشان کرد: این امر به خاطر همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان و شهرستان‌ها صورت گرفته است.

وی به توجه خاص نهاد کتابخانه عمومی به نیاز مخاطبان در امر کتابخوانی اشاره کرد و اذعان داشت: طرح کتاب من، از سه سال گذشته در خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است و هدف از اجرای این طرح فراهم کردن کتب مورد نیاز اعضایی است که کتاب‌های مورد نظر آنها در کتابخانه ها وجود ندارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ایستگاه مطالعه در خراسان جنوبی با استقبال خوب مردم مواجه شده است، اضافه کرد: از زمان آغاز این طرح در استان تاکنون 9 ایستگاه فعال شده و خراسان جنوبی با 70 درصد برگشت کتاب‌ها جزو استان‌هایی با بیشترین برگشت کتاب‌های به امانت رفته از این ایستگاه‌ها است.

قریب یکی از دغدغه‌های کتابداران را هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 شهرداری از سهم نیم درصدی خود به کتابخانه‌ها مبلغی را پرداخت نکرده‌اند.

وی از برگزاری جشنواره خیران کتابخانه‌ساز تا پایان سال جاری خبر داد و تاکید کرد: با کمک مسئولان، مردم و خیران می‌توان مشکل کوچک بودن فضای کتابخانه‌ها را رفع کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه «پیک اهدای کتاب» یکی از برنامه‌های هفته کتاب در این استان است، اذعان داشت: در این طرح جمع‌آوری کتاب از در منازل، همشهریان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه 300072106 کتاب‌های خود را تحویل نیروهای جمع‌آوری کتاب این اداره کل بدهند.

انتهای پیام/69021/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول