اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان:

توسعه اجتماعی در گرو افزایش سرانه فرهنگی است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستا توسعه فرهنگی گفت: توسعه اجتماعی در گرو افزایش سرانه زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه است.

توسعه اجتماعی در گرو افزایش سرانه فرهنگی است

 سیدمحمد عطا رحمانی‌آبیدر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف توسعه اجتماعی بسترها و زیرساخت‌های فراوانی از جمله افزایش سرانه مطالعه است.

به گفته وی، تحقق این مهم نیز نیازمند توسعه سرانه کتابخانه‌های عمومی در جامعه است چراکه افزایش سطح میزان مطالعه و فرهنگ کتابخوانی موجب تسریع در تحقق اهداف توسعه اجتماعی در جامعه می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان افزود: افزایش سطح ساعات مطالعه برای آحاد جامعه ضروریست و همواره میزان ساعات مطالعه در جوامع توسعه‌یافته نشان از توسعه علمی و عملی نیروهای انسانی آنها و در نهایت ارتقای سطح بهره‌وری در جامعه است.

رحمانی‌آبیدر ادامه داد: متاسفانه به دلایل مختلف میزان مطالعه در کشور و استان بسیار پایین‌تر از میانگین‌ها و استانداردها است و بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش خود را مضاعف کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرانه مطالعه هر کشور ارتباط مستقیمی با شاخصه‌های فرهنگی آن جامعه دارد و مطالعه علاوه بر ارتقای سطح علم و آگاهی مردم، تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: امروزه عدم تمایل خانواده‌ها به اختصاص ساعت مطالعه و عدم قرارگیری مقوله خرید کتاب در سبد اقتصادی آنها و نیز ضعف فرهنگ کتابخوانی و نهادینه نشدن آن یکی از عمده ترین دلایل بی‌توجهی مردم به مطالعه است که باید راهکارهای مناسب برای افزایش مشارکت مردم در این راستا ارائه شود.

رحمانی‌آبیدر با تاکید بر ضرورت توسعه کتابخانه‌های عمومی در جامعه ابراز داشت: سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی در شهرها و روستاها باید متناسب با نیاز مخاطبان و نیز تناسب جمعیتی این مناطق افزایش یابد.

رحمانی‌آبیدر در پایان به برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی موجب می‌شود تا از سوی جامعه توجه بیشتری برای رفع مشکلات و نارسایی‌های این بخش داشته و مسیر توسعه فراگیر در این عرصه فراهم شود.

انتهای پیام/79001/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول