اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

امیر آقایی در گفت‌وگو با فارس:

تلفیق هنر و جاذبه‌های قرآنی حفظ قرآن را آسان‌تر می‌کند

حافظ بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه برای تأثیرگذاری بیشتر باید مبانی قرآنی را در قالب هنر به مردم عرضه کرد، گفت: تلفیق فعالیت‌های قرآنی و هنر می‌تواند سبب ترغیب جوانان به ورود در عرصه‌های قرآنی و همچنین حفظ آیات الهی شود.

تلفیق هنر و جاذبه‌های قرآنی حفظ قرآن را آسان‌تر می‌کند

«امیر آقایی» حافظ بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس اظهار داشت: تربیت حافظان قرآنی در کشور یکی از آرزوهای دیرینه جامعه قرآنی بود که خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید به داشتن 10 میلیون حافظ قرآن وظیفه فعالان قرآنی را سنگین‌تر از پیش کردند.

آقایی با بیان اینکه پیامبر(ص) حفظ قرآن را یکی از ملاک‌های برتری افراد می‌دانستند، ادامه داد: در صدر اسلام حافظان قرآن مبلغ و عالم دینی به شما می‌رفتند و پیامبر(ص) برای آنها احترام خاصی قائل بودند.

وی با اشاره به اهمیت تربیت حافظان قرآنی برای استحکام نظام و داشتن جامعه‌ای مبتنی با اصول اسلامی و قرآنی، اظهار داشت: درست است که رسیدن به 10 میلیون حافظ قرآن در بازه زمانی دو یا سه سال امکان‌پذیر نیست اما رهبر معظم انقلاب اسلامی افقی را به ما نشان دادند که به طور حتم رسیدن به آن نیازمند تلاش و استفاده از تمامی استعدادهای قرآنی است، بنابراین مسئولان باید با تخصیص بودجه‌ بستر مناسبی برای رسیدن به این مطلوب مهیا سازند تا در بازه زمانی کمتری به این امر نائل آییم.

آقایی با بیان اینکه رسانه ملی با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند در تحقق منویات رهبری بیشترین تأثیر را داشته باشد، خاطرنشان کرد: تولید و پخش برنامه‌هایی با جلوه‌های بصری و ارائه راهکارهای مناسب در جهت حفظ ماندگار قرآن می‌تواند افراد را به این سمت هدایت کند تا علاوه بر استفاده از معنویات قرآنی در گفتار و عمل نیز قرآنی گام بردارند.

این حافظ بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه در تشویق نوجوانان به حفظ قرآن باید مبانی الهی را در قالب هنر به مردم عرضه کرد، ادامه داد: اگر برنامه‌های قرآنی را با هنر تلفیق کنیم به طور حتم جذابیت و همچنین مخاطبان برنامه‌های قرآنی بیشتر خواهد شد، بنابراین توجه به فعالیت‌های قرآنی در قالب هنر می‌تواند سبب جذب جوانان و ترغیب آنها به ورود در عرصه‌های قرآنی شود.

وی تصریح کرد: افرادی که به حفظ قرآن مشغول بوده و با آیات الهی آشنا هستند به دلیل انس با قرآن کریم و ارتباط مستقیم با مفاهیم قرآنی، در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و فرقه‌های انحرافی مصون خواهند ماند، بنابراین فرمایش مقام معظم رهبری برای داشتن 10 میلیون حافظ قرآن می‌تواند مانع غلبه فرهنگ غربی و هجمه‌های دشمنان اسلام باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول