اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

علی‌اکبر حنیفی مطرح کرد

لزوم استفاده درست از بودجه و استعدادهای قرآنی

استاد پیشکسوت قرآن با اشاره به لزوم تحول در زمینه‌ فعالیت‌های قرآنی برای داشتن جامعه‌ای پویا گفت: استفاده درست از استعدادها و بودجه‌های قرآنی انقلابی به پا می‌کند که دستاوردهای آن در جهان نیز منعکس می‌شود.

لزوم استفاده درست از بودجه و استعدادهای قرآنی

«علی اکبر حنیفی» قاری و استاد پیشکسوت قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، گفت: فعالیت‌های قرآنی به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران گسترش چشمگیری داشت به طوری که در اوایل پیروزی انقلاب جلسات قرآنی بسیاری به شکل مستمر برگزار شد.

وی با اشاره به افزایش بودجه‌های قرآنی در سال‌های اخیر نسبت به گذشته، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر از نظر بودجه و امکانات موقعیت خوبی برای به انجام رساندن فعالیت‌های قرآنی در کشور به وجود آمد، اما با برخی موازی‌ کاری‌ها در نهادهای قرآنی و خنثی‌سازی امور فاخر قرآنی هنوز نتوانستیم به نقطه مطلوبی در عرصه‌های قرآنی برسیم.

حنیفی با بیان اینکه پیشرفتی که می‌توانست نسبت به بودجه‌های قرآنی ایجاد شود تحقق نیافت، ادامه داد: با وجود کمبود بودجه و امکانات در گذشته فعالیت‌های قرآنی متنوعی صورت گرفت به طوری که بسیاری از قاریان بین‌المللی و توانمند کشورمان حاصل جلسات قرآنی دهه 60 هستند، اما در حال حاضر با وجود افزایش بودجه و پیشرفت روز افزون در تمامی زمینه‌ها فعالیت‌های قرآنی از جایگاه خوبی برخوردار نیستند.

این داور بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه جوانان باید شکرگزار نعمت وجود اساتید قرآنی باشند، اظهار داشت: در زمان طاغوت اساتید قرآنی بسیار مهجور بودند و افراد بیشتر با نوارهای تلاوت قاریان مصری به یادگیری هنر تلاوت می‌پرداختند، اما اکنون زمینه مناسبی برای آموزش‌های قرآنی فراهم شده است که جوانان باید قدر این نعمت را بدانند.

حنیفی با بیان اینکه برای جذب افراد به فعالیت‌های قرآنی باید الگوهایی مناسب معرفی کنیم، افزود: در سال‌های اخیر انقلابی در زمینه ورزش و هنر صورت گرفته است اما به فعالیت‌های قرآنی کمتر توجه می‌شود، بنابراین برای رفع این مشکل باید الگوهای قرآنی را متناسب با زمان و پیشرفت جامعه انتخاب کنیم تا افراد با الگوگیری از آنها به سمت فعالیت‌های قرانی گام بردارند.

وی با اشاره به وجود الگوهای سنتی در فعالیت‌های قرآنی، ادامه داد: الگوهایی که اکنون در جامعه هستند الگوهایی سنتی و قدیمی هستند، اما ما باید به زمان و پیشرفت جامعه نیز توجه کنیم و با ساختن الگوهایی متعدد و مناسب با رفتار و سلیقه‌های مختلف تحولی در جامعه ایجاد کنیم.

این استاد پیشکسوت هنر قرائت قرآن، به لزوم تأسیس رشته‌های قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: کشور ما ظرفیت قرآنی بسیاری دارد اما برای استفاده و کشف استعدادهای قرآنی باید برنامه‌ریزی کرد، چرا که این ظرفیت‌ها می‌توانند جهت تبلیغ و ترویج قرآن و همچنین جذب جوانان و آحاد مردم جامعه نقش مؤثری ایفا کنند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان منعکس شده است، اظهار داشت: همان‌طور که در پیروزی انقلاب اسلامی بر روی اذهان عمومی چه در منطقه و چه در سایر کشورها تأثیر گذار بودیم باید با انقلابی در عرصه‌های قرآنی و ایجاد پویایی نه تنها مردم کشورمان بلکه سایر جهانیان را با قرآن آشنا و مأنوس کنیم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول