اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اوقاف و امور خیریه کرج:

فرهنگ وقف در بین مردم نهادینه شود

مدیر اوقاف و امور خیریه کرج بر نهادینه‌کردن فرهنگ وقف در بین مردم تأکید کرد و گفت: معرفی واقفان یکی از مهم‌ترین راهکارها برای ترویج فرهنگ وقف است.

فرهنگ وقف در بین مردم نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام محمدامین رایمند ظهر امروز در مراسم چهل و دومین سالگرد درگذشت واقف میرسپاهی (لیستر) اظهار کرد: جایگاه وقف باید در بین مردم مشخص و تعیین شود.

وی ادامه داد: وقف یک سنت حسنه بوده و لازم است این مهم بیش از گذشته در بین مردم نهادینه شود.

این مسئول با بیان این‌که تحقق اهداف مورد نظر نیازمند برنامه‌ریزی‌ها و فرهنگ‌سازی‌های مختلف است، افزود: برای این‌که بتوانیم فرهنگ وقف را بیش از گذشته در بین مردم ترویج دهیم باید مزایای معنوی این مهم را برای مردم بازگو کرده و اثرات وقف را بر زندگی افراد بیان کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به واقف سیداحمد میرسپاهی معروف به (لیستر) اشاره کرد و افزود: مرحوم سیداحمد میرسپاهی با انجام عمل وقف توانسته بعد از گذشت سال‌ها که از فوتش می‌گذرد از نامش به نیکی یاد ‌شود.

رایمند با اشاره به این‌که مرحوم میرسپاهی در سال 1272 در تهران و در منطقه تجریش متولد شد، گفت: وی در سال 1329 تمام دارایی خود را با پنج نیت وقف کرد که ساخت حوزه علمیه، احداث دو باب مسجد یکی در تهران و یکی در کرج، ایجاد دارالایتام، دو باب مدرسه و کمک مالی به دانشجویان رشته کشاورزی و علوم فقه را شامل می‌شد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی دارالایتام تاکنون حدود ‌هزار نفر در این مرکز تربیت شده‌اند که برخی از آنها به مدارج عالی اعم از فوق لیسانس تا دکترا دست یافته‌اند.

مدیر اوقاف و امور خیریه کرج یکی از راهکارهای نهادینه‌کردن فرهنگ وقف را معرفی واقفان به مردم عنوان کرد.

انتهای پیام/2302/ز20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول