اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با گرامیداشت بیست و یکمین دوره هفته کتاب

خادمین و فعالان عرصه کتاب استان مرکزی تجلیل شدند

همزمان با گرامیداشت بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از خادمین و فعالان عرصه کتاب استان مرکزی قدردانی شد.

خادمین و فعالان عرصه کتاب استان مرکزی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ظهر امروز در این آیین با اشاره به اینکه خادمین و فعالان عرصه کتاب پیام آوران فرهنگی جامعه بوده و با کار و فعالیت خود پویایی کشور را رقم می‌زنند، گفت: هفته کتاب فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است که باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

محمد حسین مطیعی با بیان اینکه بدون شک بهترین رابطان تربیت اخلاقی و علمی و اجتماعی جامعه خادمین و فعالان عرصه کتاب هستند که می‌توانند با آگاهی بخشی خود موجب رشد اخلاق در جامعه شوند، افزود: در شرایطی که سرانه مطالعه و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشور است توجه به امر مطالعه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه کتاب باید به عنوان نیازی پایان ناپذیر و وسیله‌ای برای رشد و پویایی شخصیت افراد همواره مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: کتاب حیاتی‌ترین عنصر برای زندگی در جامعه است و کتابخوانی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به نقش مطالعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: افزایش فرهنگ مطالعه در جامعه کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی را به دنبال داشته و راه  درست زندگی کردن را به جامعه آموزش می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 990 هزار کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد، خاطر نشان ساخت: هم اکنون به ازای هر نفر، هفت دهم جلد کتاب در کتابخانه‌های استان مرکزی وجود دارد که در برنامه پنجم توسعه این رقم باید به 85 صدم افزایش یابد.

مطیعی فضای کتابخانه‌های استان را نیز 31 هزار متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر به ازای هر 100 نفر دو متر و 19 سانتیمتر فضا وجود دارد که این رقم در برنامه پنج توسعه باید به چهار متر افزایش یابد که برای این امر نیاز به 26 هزار متر مربع فضا است.

به گفته وی سالانه یک میلیون و 160 هزار نفر از کتابخانه‌های استان مرکزی کتاب امانت می‌گیرند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی همچنین از اهداء پنج هزار و 200 عنوان کتاب نفیس توسط مردم به کتابخانه‌های استان خبر داد و گفت: این رقم شامل 594 عنوان کتاب خطی است که بعضی از آنها دارای قدمت 700 ساله هستند همچنین سه هزار و 431 جلد آن کتاب‌های چاپ سربی و یک هزار و 179 عنوان جلد آن چاپ سنگی است.

مطیعی گفت: هم اکنون 77 کتابخانه با 990 هزار جلد کتاب در استان وجود دارد که 50 هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

انتهای پیام/87004/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول