اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

کتاب موثرترین ابزار تولید فکر و اندیشه است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی کتاب و کتابخوانی را موثرترین ابزار برای ارتقای آگاهی‌های عمومی و تولید فکر و اندیشه دانست.

کتاب موثرترین ابزار تولید فکر و اندیشه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی ظهر امروز در همایش گرامیداشت بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تولید فکر و اندیشه بدون بهره‌گیری از کتاب  امکان‌پذیر نخواهد بود و اگر خواهان رشد و تعالی فکر و اندیشه در جامعه هستیم، راهی جز مطالعه کتاب نداریم.

وی با اشاره به اینکه روح زندگی در پرتو علم، دانش و تقوا است و دو عنصر دانش و تقوا می‌تواند به یک زندگی معنا دهد، تصریح کرد: پرداختن به مطالعه کتاب و کتابخوانی منجر به رشد دانایی و بسط علمی جامعه شده و بالندگی کشور را به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه زندگی بدون داشتن تقوا و دانش زندگی بی‌معنا خواهد بود، تصریح کرد: دانش یکی از بال‌های معنی‌بخشی به زندگی است و رویکرد مطالعه می‌تواند یک جامعه را از تراز دانش در یک سطح معقول نگاه دارد.

وی ابراز داشت: کتاب دارای روح بوده و قادر است با انسان ارتباط تنگاتنگی برقرار کند، به همین دلیل است که تاکنون هیچ کدام از ابزارها و فناوری‌های جدید نتوانسته جایگزین کتاب شود.

امام جمعه اراک خاطرنشان ساخت: متاسفانه در حال حاضر سرانه مطالعه کتاب در جامعه بسیار پایین است، که برای افزایش این سرانه نیازمند فرهنگ ‌سازی هستیم و مسئولان فرهنگی باید بکوشند زمینه انس هر چه بیشتر افراد به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان با کتاب را فراهم سازند.

دری ‌نجف‌آبادی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش سرانه مطالعه در کشور افزود: این تاکید نشانه اهمیت موضوع و شایستگی بیشتر کشور ایران در امر کتاب و کتابخوانی است که باید مورد عنایت همگان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای فرهنگ و سرانه مطالعه در کشور موجب زنده شدن و پویایی جامعه می‌شود، ادامه داد: در طول هزاران سال تاریخ حیات فرهنگی انسان، کتاب نقشی بی‌مانند در گسترش معرفت بشری داشته است.

امام جمعه اراک از کتاب به عنوان عنصری رشد آفرین و روشنگر در جامعه یاد کرد و گفت: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه امروز بیش از گذشته ترویج یابد چرا که یکی از عوامل رشد فرهنگی در جامعه محسوب می‌شود.

دری ‌نجف‌آبادی بیان کرد: قطعا تداوم فرآیند توسعه کشور منوط به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است، بر این اساس مسئولان باید با ایجاد زمینه‌های لازم، امکان مطالعه بیشتر مردم به ویژه کودکان، نوجوانان وجوانان را فراهم کنند.

در این مراسم از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی به مناسبت هفته ملی کتاب قدردانی شد.

انتهای پیام/87003/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول