اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در آستانه آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای

رئیس‌جمهور فرانسه وارد تل‌آویو شد

«فرانسوا اولاند» با هدف رایزنی در مورد برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات سازش، با استقبال رسمی مقامات اسرائیلی وارد فلسطین اشغالی شد.

رئیس‌جمهور فرانسه وارد تل‌آویو شد

به گزارش خبرگزاری فارس، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه با استقبال رسمی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «شیمون پرز» رئیس رژیم‌صهیونیستی وارد فرودگاه «بن‌گوریون» تل‌آویو شد. وی در این سفر 6 وزیر کابینه از جمله «لوران فابیوس» وزیر خارجه را نیز به همراه دارد.

مشاوران اولاند هدف از این سفر را رایزنی در مورد برنامه هسته‌ای ایران، روند مذاکرات سازش و همچنین افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی دوجانبه اعلام کرده‌اند.

 

این سفر در حالی انجام می‌شود که نمایندگان ایران و گروه موسوم به 1+5 از دو روز دیگر دور تازه مذاکرات هسته‌ای را در ژنو سوئیس آغاز می‌کنند.

دور پیشین این گفت‌وگو که هفته قبل انجام شد، با مخالفت‌های «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه، بدون حصول توافق پایان یافت.

رژیم‌صهیونیستی اصلی‌ترین مخالف علنی توافق هسته‌ای با ایران است. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که می‌گوید از جزئیات توافقنامه پیشنهادی به ایران مطلع است، این توافق را یک «معامله بسیار بسیار بد» خوانده و از 1+5 خواسته است چنین معامله‌ای با ایران نکنند.

نتانیاهو از فرانسه نیز خواسته است از مواضع سخت‌گیرانه خود در قبال برنامه هسته‌ای ایران کوتاه نیاید. «شیمون پرز» رئیس رژیم‌صهیونیستی هم روز گذشته از رویکرد پاریس در قبال مذاکرات هسته‌ای تمجید کرد.

دیروز پایگاه صهیونیستی «دبکا» هم مدعی شد هدف اصلی از سفر اولاند به فلسطین اشغالی، بررسی تشکیل جبهه‌ای متحد همراه با اسرائیل و عربستان علیه ایران است. بنا بر این گزارش، اولاند در صورت توافق با نتانیاهو در مورد اقدام نظامی احتمالی علیه ایران تصمیم‌گیری می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول